< Tilbake til oversikten

Natreen og suketter - kan man spise dette?

minamee sa for siden:

Hei hei!
Jeg er type 1 diabetiker, har tidligere forsøkt Fedon med gode resultater. Nå skal jeg prøve med enda færre karbohydrater for en liten periode. Problemet mitt er å kutte ut evt. suketter i teen, eller søtningsmiddelet Natreen strø. I Natreen strø er det Maltodextrin - noe jeg vet at man helst ikke skal konsumere i ketolyse. Men - det er jo så små mengder? Kan det være farlig da? Og, Pepsi Max - det kan jeg vel drikke? Hvis ikke tror jeg at jeg gir opp ;-) Takker for evt. svar!:D

Lille34 sa for siden:

Heia:)

Jeg er litt usikker på alt dette selv, da jeg lengter veldig etter tekoppen min med natreen i... Noen tåler det visst, andre opplever at det fører til stopp i vektreduksjonen. Pga det siste har jeg ikke turt å prøve.
Om du scroller nederst på denne siden, finner du linker til andre steder på forumet hvor dette er et tema. Håper du finner svar der :)

minamee sa for siden:

Takk for svar, Lille34 ;-)

minamee sa for siden:

Øh, forresten - vet du hvordan jeg lager meg profilbilde? ;-) Aaaaner ikke hvordan, og vet ikke helt hvem jeg skal spørre! Hihi...

Borghild sa for siden:

Hei - jeg har diabetes 2 og drikker en kopp te med Natreen hver morgen. I tillegg hender det jeg pisker krem med noen Natreen (knuste) i og dette påvirker ikke blodsukkeret mitt.

Lille34 sa for siden:

Værsågod :D

Blir litt oppmuntret når jeg ser andre kan bruke natreen, så kanskje jeg skal prøve likevel:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.