Min helt Kostdoktorn har testet blodsukkeret sitt etter å ha spist lowcarb-pastaen fra Dreamfield. Resultatet viser nok at pastaen ikke holder det den lover.
Ja den pastaen holder ikke hva den lover,..... men testen hans blir ikke helt riktig. Han spiser pastaen alene, mens den andre maten han spiser blandes med fett og proteinkilder. Så det som hadde vært mer intresant her var jo å finne ut hvor mye et samtidig inntak av fett og proteiner kan dempe blodsukkerstigningen..Først da kan han samenligne med den andre maten han spiste.
Jeg også, detter ikke ut av ketose ved en porsjon dreamfields( dvs jeg tar 50g og ikke 55g av den), mens en bit( 20g?) melkesjokolade gjør at ketostixen ikke slår ut.
Men jeg tror ikke DF er noe man skal spise hver dag og heller ikke at den holder det den lover.
Det har vel med at pastaen gir en tregere blodsukkerstigning og ikke fører til like stor utskillelse av insulin. Når du spiser melkesjokolade tas kh opp raskere og man får en større effekt.
Det spørs vel hvor streng du er på karbo og hva annet du har spist den dagen. (mange på "generell" lavkarbo prøver f eks å holde seg under 72 pr dag har jeg sett)
Men om jeg hadde gått på fedon hadde jeg ikke giddi å telt karber, og hadde unnet meg litt deilig barilla fullkornspasta:)! Men jeg er på Skaldeman og da er ikke sånt lov....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.