< Tilbake til oversikten

Se på fem!

Gressenka sa for siden:

Det handler om hvor viktig VANN er og hvorfor lettbrus ikke er bra for kroppen!

Yonah sa for siden:

Jeg får ikke sett, jeg har en liten en som ser på Franklin..

Men vann er kjempeviktig! Og brus kan ikke erstatte vann fult ut..

Gressenka sa for siden:

Han hunky legen sa at dersom man drikker lettbrus isteden for vann så kan man i verte fall bli dehydrert på grunn av all kofeinen....

Jeg er ikke glad i vann men når jeg ser slikt så blir det litt lettere å drikke de 2L vann jeg setter meg som mål å drikke hver dag:)

MarensLille... sa for siden:

Jeg har 4 stk sånne Imsdal sportsflasker som jeg fyller om morgenen å setter i kjøleskapet. Disse SKAL jeg drikke i løpe av en dag :D Mye lettere å holde oversikten på hvor mye jeg får i meg enn om man bare tar et glass i ny og ne ;)

Sunroad78 sa for siden:

Eg har 3 imsdalsflasker som står i kjøleskapet heime og 3 imsdalsflasker som står i kjøleskapet på jobb. Eg har som mål å drikke de flaskene i løpet av dagen :) Det blir 4,2 liter kvar dag :D

Imp sa for siden:

Ja, det er virkelig mye vann Sunroad. Jeg har som mål å drikke en halv liter vann til hvert måltid, det blir minst 2 liter.

Cyan sa for siden:

Med fare for å bli halshugd: Det skal vel ikke være nødvendig å drikke mer vann enn når man er tørst (ikke helt uttørstet da selvsagt)? Vi får jo masse væske fra maten også :)

BitTorres sa for siden:

Som Lutz sier: "...men ikke drukne innvollene dine". Om man ikke drikker brus eller kaffe eller vanlig te, vil jeg tro at kroppen vil si ifra når den trenger vann, akkurat som den sier ifra når du trenger mat. Men forstyrrer vi signalene med brus, vann eller te, så blir det kluss i maskineriet, og da kan det være greit å ha fylt opp noen flasker med vann sånn at en får i seg et par liter om dagen. For mye er heller ikke bra. Noen trenger mer enn andre, så noen grense går ikke å sette. Selv drikker jeg kaffe (fy på meg) og det forstyrrer ofte signalene fra kroppen, og jeg merker ofte ikke før på kvelden at "søren, idag ble det bare en halv liter vann"...og kroppen er tørst som søren.

streber sa for siden:

Jeg drikker som oftest mye kaffe, jeg blir veldig vanntørst av det så jeg kan være oppi 5 liter-fordi jeg er så tørst! En dag med lite kaffe er vann inntaket 2-4 liter. Skal innrømme det blir 1-3 glass lett brus om dag også:o

Gressenka sa for siden:

Må huske på da at det ikke er alle som drikker like mye uansett tørst eller ikke. Jeg må tvinge meg selv til å drikke 2 liter hver dag (det er jo minimum det man skal ha. ketolyse eller ikke!)
Om jeg bare hadde drukket når jeg var tørst så hadde ikke det blitt 1L engang....

Lettbrus, te, kaffe osv osv....er ikke vann selv om det inneholder vann.

Dere skulle sett det programmet for det var virkelig en øyeåpner!

Veggpryd sa for siden:

Jeg har aldri klart å tvinge i meg vann, så jeg drikker når jeg er tørst. Det varierer fra dag til dag, så jeg kan heller ikke ha en fast vannkvote jeg MÅ ha i meg. Det blir nesten som å spise nå man ikke er sulten.

Carisma sa for siden:

Og brus generellt inneholder faktisk veldig mye salt, som heller ikke hjelper på...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.