< Tilbake til oversikten

Porsjonsomelett

MarensLille... sa for siden:

Du trenger:

10 store muffinsformer
10 egg
1 brokkoli
100 g skinke i strimler
100-130 g revet ost
1 dl fløte
Krydder

Legg 10 store muffinsformer på et stekebrett. Legg en bukett brokkoli i hver form, samt fordel ost og skinke i formene. Visp sammen eggene, fløten og krydderet, og fordel i formene. (Litt over halvfullt).

Stek midt i ovnen på 200 grader i 25-30 minutter. La stå å hvile til de blir kalde. Jeg fryser de i poser a 2 stk. Tar kun ett minutt å tine i micro ;)

Super frokost på travle morgener, eller som en liten snack eller mellommåltid :D
Hender jeg legger med en i matboksen til jentungen
også ;)

Her kan man variere med kjøtt, ostetyper og grønnsaker. Bruk fantasien :D

Ved kjapp hoderegning er kh innholdet rundt 1 g per omelett...
1 dl fløte = 2,9
10 egg = ca 5
100 g brokkoli = 1,9...
Det blir 9,8 på 10 porsjonsomeletter det :D

Kitt sa for siden:

Smart!:D
Må prøves snarest! Lavkarbo-matpakketips er fint å få!:D

Anne sa for siden:

Anne løper ut på kjøkkenet og setter igang
Takk for tips...:)

Anne sa for siden:

Hadde ikke store muffins former igjen:(, men lagde omelett i form i steden. Av det jeg hadde; egg, bacon, brokkoli, vårløk, paprika, fløte og litt reven ost...og gressløk på toppen. Godt å ha til lunsj i morgen på jobb:ja:

Kanutten sa for siden:

Hvis du kler ei langpanne med bakepapir kan du helle sammepisket egg oppi for så å steke i ovnen i ca 10 min. Ta deretter ut formen og dander med fyll og ost. Sett inn i ovnen igjen til osten er smeltet og ta ut forma igjen. Ta deretter alt ut av forma og rull det sammen som ei rullekake. :sikle: La det bli kaldt og skjær opp i passe tykke skiver. Fyllet blir da liksom ikke INNI omeletten, men samtidig I den... skjønner?? :confused: :rolleyes:

Ja ;) Jeg er hjemme i mammapermisjon, og jeg synes disse er kjekke å ha med i veska når jeg er å triller tur, eller henger på kjøpesenter (som vi småbarnsmødre gjør ganske ofte... ;)) Ikke allid like lett å finne noe kjapt å trykke i trynet i butikkene rundtomkring... :rolleyes:

Anne sa for siden:

WAw...her hagler det med gode forslag.:D

Også noe å prøve, men for seint denne gangen. Det blir jo nesten som kanelsnurrer det da jo:p

Kanutten sa for siden:

Jepp :lol:

Kanutten sa for siden:

Jepp :lol:
ALT med egg og ost i er nydeliggodt! :sikle:

Dollsine sa for siden:

lurt!!!!!!

Lisbeth sa for siden:

Namnam.. jeg har akkurat spist en med skinke, ost, purre og sjampinjong :D

MaritR sa for siden:

Er det kun en dere spiser til frokost eller lunch??? eller er det to av gangen...

Licota sa for siden:

Ah, genialt matpakketips! Dette skal lages på søndag. :)

Kitt sa for siden:

Du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten, så det er helt opp til deg om du orker 1 eller 4!;)

Veggpryd sa for siden:

Wow! Så SMART! :)
De er jo helt geniale å ta med på jobb, på tur, på hytta, ha i kjøleskapet osv, osv. Jeg har store muffinsformer i skapet - og veldig mange egg.... :D løper ut på kjøkkenet

Licota sa for siden:

Jeg har tenkt til å prøve ut i helga, som sagt. Lurer på om det funker å ha spansk pølse /pepperoni i?

Kitt sa for siden:

:sikle:Helt sikkert!:sikle:

Lille34 sa for siden:

Er i utgangspunktet ikke noen tilhenger av den eggekonsistensen som naturlig nok følger med i oppskrifter bestående av masse egg, men kan jo hende at jeg vil like disse håpe, håpe. Hadde gjort seg, da jeg trenger et raskt alternativ til mellommåltider når jeg ikke er hjemme:)

Lullen sa for siden:

Nam, dette så veldig fristende ut :sikle:

Skal lages i kveld!

Lisbeth sa for siden:

Jeg skal lage ny porsjon i kveld.. dobbel porsjon denne gangen :D

Imp sa for siden:

Lurt! Skal præves!!

Så moro at noen har prøvd de ut alt! ;):D
Er jo sååååå simpelt, og man kan jo ha hva som helst oppi, det er bare fantasien som stopper en her! :cool:

Sanney sa for siden:

jeg lagde noen med broccoli, bacon og skinke i. utrolig mettende. bare synd jeg ikke er så overvettes glad i egg, men det blir nok ny porsjon når denne er spist opp.. utrolig kjekt å ha liggende i frysen til den dagen man forsover seg og ikke har tid til å lage full frokost :p

Lisbeth sa for siden:

Jeg delte den doble porsjonen i to, og lagde en med skinke og en med pølse.. Veldig kjekt når man har en samboer som jobber skift, og omtrent aldri gidder å lage seg mat selv ;)

Brittk sa for siden:

Supergod ide!!
Noen som veit kor lenge dei holder seg i romtemperatur?
Skal på danske båten til uka og skulle hatt noe enkelt å stappe i munnen når en er ute av huset!
Evt andre gode forslag?

fettnurket sa for siden:

Nam! :) Skal lage disse så fort jeg får tid, de så kjempegode ut!

Jeg skal prøve med "strandaskinke" i noen av de, det er så godt med egg! :)

Kamelen sa for siden:

Supergenialt!!!!:klem:

Jeg har en ladning i ovnen nå!! Gleder meg til å prøve!!

Med unger og matpakkelaging tidlig om morgenen er det
veldig kjekkt å kunne bare hive innpå litt frokost som tar null tid å lage!!

fettnurket sa for siden:

PS: jeg måtte jo fortelle en venninne om disse geniale "muffinsene" og har nå linket henne til oppskriften her. :) Takk for supert tips! :)

Krøllerellerei sa for siden:

Jeg laget 12 stykker, brukte 12 egg og ca 2,5 dl fløte. Byttet ut broccoli med blomkål.

KNALLGODE, de falt i smak hos hele familien her, så alt forsvant.

TUSEN takk for oppskriften!

Nakkinekki sa for siden:

Hjelp...hvor i allverden får jeg tak i store muffins former???
De har dem ikke på Prix her jeg bor.....

Kitt sa for siden:

Sånne kjøkken- utstyrsbutikker! Glassmagasinet, Åhlens, Traktøren etc . Clas Ohlson kanskje..... Nille?

Gerd sa for siden:

Europris :ja:

fettnurket sa for siden:

Rema 1000 har "amerikanske muffinsformer". :)

Lisbeth sa for siden:

Jeg liker Rimi sine, av merket Euroshopper best :)

Furine sa for siden:

Dette har blitt ein slager her i huset! Tusen takk for tipset! Har 2 silikonformer, 2 stk brett med 6 former i kvar, genialt til dette. Prøvde med papirformer første gongen, det blei berre rot! ;)

IceBabe sa for siden:

:sikle: Genialt! Har en porsjon i ovnen nå - med cherrytomater og tacokjøttdeigrester. Gleder meg.. :)

Idamor sa for siden:

Jeg har en porsjon med disse i ovnen nå. Laget av 10 egg, ca. 2,5 dl fløte, salt, pepper, pizzakrydder... Sopp, blomkål og bacon. Og ost på toppen :-) Gleder meg!

sistegang sa for siden:

Jeg bruker små silikonformer blir bare flere av dem, og det gjør da ingen ting. Trenger ikke papiret rundt dem. Fryser de når de er kalde.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.