10 store muffinsformer
10 egg
1 brokkoli
100 g skinke i strimler
100-130 g revet ost
1 dl fløte
Krydder
Legg 10 store muffinsformer på et stekebrett. Legg en bukett brokkoli i hver form, samt fordel ost og skinke i formene. Visp sammen eggene, fløten og krydderet, og fordel i formene. (Litt over halvfullt).
Stek midt i ovnen på 200 grader i 25-30 minutter. La stå å hvile til de blir kalde. Jeg fryser de i poser a 2 stk. Tar kun ett minutt å tine i micro ;)
Super frokost på travle morgener, eller som en liten snack eller mellommåltid :D
Hender jeg legger med en i matboksen til jentungen
også ;)
Her kan man variere med kjøtt, ostetyper og grønnsaker. Bruk fantasien :D
Ved kjapp hoderegning er kh innholdet rundt 1 g per omelett...
1 dl fløte = 2,9
10 egg = ca 5
100 g brokkoli = 1,9...
Det blir 9,8 på 10 porsjonsomeletter det :D
Hadde ikke store muffins former igjen:(, men lagde omelett i form i steden. Av det jeg hadde; egg, bacon, brokkoli, vårløk, paprika, fløte og litt reven ost...og gressløk på toppen. Godt å ha til lunsj i morgen på jobb:ja:
Hvis du kler ei langpanne med bakepapir kan du helle sammepisket egg oppi for så å steke i ovnen i ca 10 min. Ta deretter ut formen og dander med fyll og ost. Sett inn i ovnen igjen til osten er smeltet og ta ut forma igjen. Ta deretter alt ut av forma og rull det sammen som ei rullekake. :sikle: La det bli kaldt og skjær opp i passe tykke skiver. Fyllet blir da liksom ikke INNI omeletten, men samtidig I den... skjønner?? :confused: :rolleyes:
Ja ;) Jeg er hjemme i mammapermisjon, og jeg synes disse er kjekke å ha med i veska når jeg er å triller tur, eller henger på kjøpesenter (som vi småbarnsmødre gjør ganske ofte... ;)) Ikke allid like lett å finne noe kjapt å trykke i trynet i butikkene rundtomkring... :rolleyes:
Wow! Så SMART! :)
De er jo helt geniale å ta med på jobb, på tur, på hytta, ha i kjøleskapet osv, osv. Jeg har store muffinsformer i skapet - og veldig mange egg.... :D løper ut på kjøkkenet
Er i utgangspunktet ikke noen tilhenger av den eggekonsistensen som naturlig nok følger med i oppskrifter bestående av masse egg, men kan jo hende at jeg vil like disse håpe, håpe. Hadde gjort seg, da jeg trenger et raskt alternativ til mellommåltider når jeg ikke er hjemme:)
jeg lagde noen med broccoli, bacon og skinke i. utrolig mettende. bare synd jeg ikke er så overvettes glad i egg, men det blir nok ny porsjon når denne er spist opp.. utrolig kjekt å ha liggende i frysen til den dagen man forsover seg og ikke har tid til å lage full frokost :p
Jeg delte den doble porsjonen i to, og lagde en med skinke og en med pølse.. Veldig kjekt når man har en samboer som jobber skift, og omtrent aldri gidder å lage seg mat selv ;)
Supergod ide!!
Noen som veit kor lenge dei holder seg i romtemperatur?
Skal på danske båten til uka og skulle hatt noe enkelt å stappe i munnen når en er ute av huset!
Evt andre gode forslag?
Dette har blitt ein slager her i huset! Tusen takk for tipset! Har 2 silikonformer, 2 stk brett med 6 former i kvar, genialt til dette. Prøvde med papirformer første gongen, det blei berre rot! ;)
Jeg har en porsjon med disse i ovnen nå. Laget av 10 egg, ca. 2,5 dl fløte, salt, pepper, pizzakrydder... Sopp, blomkål og bacon. Og ost på toppen :-) Gleder meg!
Jeg bruker små silikonformer blir bare flere av dem, og det gjør da ingen ting. Trenger ikke papiret rundt dem. Fryser de når de er kalde.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.