Jeg sitter her helt i sjokk, hendene skjelver og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet ikke hvem jeg skal si det til heller, så jeg prøver her som jeg er litt anonym.
Jeg har hatt mensen en gang siden jeg fødte for et og et halvt år siden, for fem uker siden. Jeg har gått og ventet på den, så i kveld bestemte jeg meg for å teste meg.
Til min overraskelse ble den positiv! Jeg er helt forrvirret, har ikke fortalt noe til K enda. Hvis jeg har rett, er jeg 4-5 uker på vei. Jeg har jobbet i snart et år, og har blitt lovet fast jobb innen 1-2 år. Jeg vet ikke om det er så lurt å forlate jobben ennå. Vi bor i en leilighet med ett soverom bare, og vi vet ikke om vi får lån til hus (ettersom at jeg har bare litt fast).
Samtidig så har vi det kjempebra, vi har ei jente som er kjempesnill, og forholdet går kjempebra. En ny baby høres... skummelt ut. Men samtidig veldig bra også. Jeg er livredd!
Er det noen som har råd å komme med?
Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.
Fortell det til kjæresten og så finner dere nok ut av det! Økonomisk så det ikke så fryktelig siden at du har opptjening og slikt. Jeg aner ikke hvor gammel du er og hvor vanskelig det er å få fast jobb i ditt yrke. Så fremt i fall du er i god form og ikke har skadelig arbeid for barnet (inkl nattarbeid) så er det ikke nødvendig å fortelle noe før om en stund (når det synes). Ikke vær i ketose nå, forresten.
Og bruk endreknappen til å gjøre navnet til manden til en K, for du aner ikke hvor lite anonymt internett er om man gir enkle opplysninger som kan linkes sammen! ;)
Jeg er 21 år og jobber som postbud. Har blitt lovet fast jobb innen et år (de eldre på arbeidsplassen skal pensjonere seg, en 2-3 stykker).
Jeg må fortelle han det, men er litt redd, vet ikke om han blir glad. Men han har jo sagt han vil ha en til, så håper på det beste :) Han er ikke hjemme, kanskje jeg skal ringe han nå?
Posten er ikke verste arbeidsplassen å forholde seg til da! Antar du er medlem i fagforeningen? Hvis ikke, bli det i morgen! Pappan kan vel kalles hjem for viktige nyheter, så sant han ikke er på jobb da! Det kan være morsomt å "pakke inn" testen, så får han åpne.
Alt order seg tror jeg :) Han ble litt sjokkert, men sa han var glad :)
Posten er en veldig bra arbeidsplass, trives godt. Har jobbet der i snart tre år, og nesten 100% hele dette året :)
Ble bare veldig overrasket overrasket, hadde ikke forventet dette nå ;)
Tester kan endre seg etter kort tid så jeg ville ikke tatt sjansen på det. :) Dessuten synes jeg det er litt ekkelt å skulle gi bort noe jeg har tisset på, selv om det var til den blivende far. :wacko:
Han kom hjem for litt siden, la hånda si på magen min og ga meg et kyss :D Han er kjempeglad og gleder seg masse. Men nå får nok ingen av oss sove, hehe :)
Tusen takk :) Men en ting jeg lurte på, hvorfor kan man ikke være i ketose? Jeg sliter med å få i meg kh om dagen, ingenting som frister. Har ikke lyst på brød, poteter, ris eller pasta. Hvordan lønner det seg for meg å spise nå? Skal spise sunt da, har ikke planer om å gå opp 20 kg hvertfall, hehe.
Belgefrukt, nøtter, bær, litt frukt, litt fullkornspasta og fullkornsris, brød som Lindbergbrød og Ingers rugbrød, ev. brød du baker selv av oppskrifter her inne, med litt store havregryn for å få opp kh-antallet, men fortsatt gode, og trege :).
Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok snust litt på Lindbergfilosofien, Fedons metode er vel den nyeste boka hans.
Juice vil jeg vel påstå at ikke er særlig sunt uansett, i hvert fall ikke annet enn ferskpresset av kanskje alt annet enn appelsin :p.
Man skal ikke være i ketose rett og slett fordi det skal bygges en helt ny hjerne inne i magen din!:D
Jada, jada, barnet tar det det trenger etc etc og i steinalderen etc etc, men dette er 2010 og så lenge ingen kan si at det er totalt ufarlig for barnet, så holder man seg ute av ketose! Ikke sant?;)
Blir man lagt inn med ekstrem svangerskapskvalme, slipper man ofte ikke ut igjen før det ikke kan påvises ketoner........
Litt frukt, litt meieriprodukter som yoghurt eller melk, litt langsomme karber,... skal nok ikke mye til å holde seg ute av ketose!
Takk for svar :) Har inntatt frokost som inneholdt 17 kh. Mye mer enn det jeg spiste hver dag før :) Uvant, men gjør det som er best for babyen som skal vokse.
Tenkte på å ligge rundt 50-100 kh daglig. Blir det for lite nå?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.