< Tilbake til oversikten

Kuttet cola og gikk ned 15 kg

Georgine sa for siden:

www.dagbladet.no/2010/08/23/nyheter/utenriks/sukker/forskning/13028599/

Det skriver Dagbladet i dag. Om Emily som sluttet å drikke 2 liter cola om dagen og gikk ned 15 kg.

Men vent litt... Hva er det som står lenger ned i artikkelen?

Hvem vet om hun ikke hadde gått ned 15 kilo med bare å kutte cola, men jeg tipper at mindre karbohydrater når det gjelder mat også har sitt å si :heia:

Flott jobbet Emily :heia:

Kanutten sa for siden:

Ho sa at ho hadde kuttet karbohydrater sånn ellers også.. :heia:

Modezty sa for siden:

Det er helt sikkert mulig å gå ned 15 kg ved å kutte ut daglig cola...

Jeg gikk OPP 10 kg på 6 måneder, når jeg gikk over til "vanlig" cola i stedenfor light varianten for snart 20 år siden. Unødvendig å si at jeg begynte med cola light igjen, og vekta forsvant igjen (den gangen, da..)

Greddy sa for siden:

Dagbladet tør ikke å si lavkarbo, for da vil de fått helsemyndighetene på nakken :p

kamp sa for siden:

Jeg har en venn som drakk 2-3 Liter cola hver dag. Hun veier ca det dobbelte av det hun burde...
Hun har ligget stabilt i vekt de siste 5 årene til tross for cola drikkingen og kostholdet (kanskje ikke det beste kostholdet men helt ok..).

Nå som hun kuttet cola i sommer har hun gått opp 5 kg. Til tross for at hun ikke spiser annerledes. Eneste forskjellen er at hun drikker litt utvannet juice..

Burde ikke hun gått ned??

Greddy sa for siden:

Juice inneholder sukker det også, i mange tilfeller mer enn cola.

Carisma sa for siden:

Hun er sikker på at det er eneste forskjellen? Hun dekker ikke søtsuget med ting hun spiser mer av i stedet?

(Ref de sosm slutter å røyke og skylder på at forbrenningen går ned av å kutte røyken derfor legger de på seg. De glemmer at de spsier smågodt hver dag for å dekke "putte ting i munnen"-behovet røyken før dekket....)

kamp sa for siden:

hun sier hun ikke gjør det, nå skal jeg på besøk til henne i 3 dager så da kan jeg jo se ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.