Det skriver Dagbladet i dag. Om Emily som sluttet å drikke 2 liter cola om dagen og gikk ned 15 kg.
Men vent litt... Hva er det som står lenger ned i artikkelen?
Hvem vet om hun ikke hadde gått ned 15 kilo med bare å kutte cola, men jeg tipper at mindre karbohydrater når det gjelder mat også har sitt å si :heia:
Det er helt sikkert mulig å gå ned 15 kg ved å kutte ut daglig cola...
Jeg gikk OPP 10 kg på 6 måneder, når jeg gikk over til "vanlig" cola i stedenfor light varianten for snart 20 år siden. Unødvendig å si at jeg begynte med cola light igjen, og vekta forsvant igjen (den gangen, da..)
Jeg har en venn som drakk 2-3 Liter cola hver dag. Hun veier ca det dobbelte av det hun burde...
Hun har ligget stabilt i vekt de siste 5 årene til tross for cola drikkingen og kostholdet (kanskje ikke det beste kostholdet men helt ok..).
Nå som hun kuttet cola i sommer har hun gått opp 5 kg. Til tross for at hun ikke spiser annerledes. Eneste forskjellen er at hun drikker litt utvannet juice..
Hun er sikker på at det er eneste forskjellen? Hun dekker ikke søtsuget med ting hun spiser mer av i stedet?
(Ref de sosm slutter å røyke og skylder på at forbrenningen går ned av å kutte røyken derfor legger de på seg. De glemmer at de spsier smågodt hver dag for å dekke "putte ting i munnen"-behovet røyken før dekket....)
hun sier hun ikke gjør det, nå skal jeg på besøk til henne i 3 dager så da kan jeg jo se ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.