Jeg har vært inne å kikket litt på de andre trådene om cavaliersjokoladen men jeg trenger å få det inn med teskje.
Er den sukkerfrie sjokoladen til cavalier lov? Hvor ofte kan man unne seg det uten at det går utover vekten?
Synspunkt og erfaringer mottas med stor takk:)
Cavalier-sjokoladene har ikke så høyt karbohydratinnhold, hvor mye hver enkelt har vet jeg ikke. Dersom karbohydrat-tallet er eneste relevante faktor, så har man "lov" til å spise disse iblant. Men!
Det er individuelt hvordan man reagerer på sånne sjokolader - mange får diaré og luftplager, og de fører ofte til stagnasjon av vekttap, om ikke nødvendigvis økning.
Det er greit å unne seg noe godt iblant, det skal ikke være ulovlig - "hvor ofte" er det egentlig bare du som kan bestemme, da ingen andre vet hvor godt du tåler slike produkter. Det anbefales dog å benytte lavkarbokostholdet for alt det er verd til å kvitte seg med søtsug, og ikke opprettholde det ved å spise erstatninger. :cool: I tillegg kan det være nyttig å reflektere over hva det er man spiser, at det faktisk ikke er likegyldig hvilke karbohydratkilder man velger, selv om man er under så-og-så mange gram. Kroppen din blir mye gladere for en brokkolikvist enn en sjokoladeplate, selv om hodet ditt kanskje ikke alltid er enig... :)
Utrolig bra svar:)
Jeg får prøve meg litt frem og unne med det i helgene kanskje, siden helgene ofte er forbundet med kos:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.