Jeg synes den hørtes digg ut, må prøves til frokost i morgen ;) Og ja, siden det er både cc og fløte i vil jeg kalle det en "frokost". Blir sikkert bare lunsj litt tidligere for min del ;)
Personlig, på ketolyse, ville jeg ikke spist dette som måltid. Men det er fordi jeg vil at mesteparten av mine karber skal komme fra grønnsaker. Jeg vil at kroppen skal få alle næringstoffer den trenger for å fungere og forbrenne optimalt. :)
Har bare holdt på med lavkarbo ala Lindberg før, og da drakk jeg ofte smoothis til frokost, i de periodene jeg er lei av egg og pannekaker :)
Så andre frokosttisp taes i mot med takk. Leser og leser oppskrifter om dagen, men det er så vannskelig å vite om de er "riktige" for Ketose eller ikke :o
Du har forresten mange fine tips og oppskrifter har jeg sett Gerd :) Tusen takk for dem!
I starten anbefaler jeg å bruke oppskrifter og menyforslag i ketolyseboka. Og telle karber. For å få et best mulig grunnlag. Det tar ikke mange ukene før det sitter i fingrene og ting er lettere å ta på feelingen :ja:
Hei, :)
personlig ville jeg droppet bæra til frokost, de gir meg et søtsug uttav ville hælv... :D Der er når det kommer til bær og fruktsukker at en Lindberger må passe seg når hun går over til ketolyse.
Frokosttips: du skjærer en halvcentimeters skive av hvitosten med kniv og legger på et bakepapir i mikroen. 3 minutter på full styrke. Blir "osteknekkebrød". La den hvile seg litt og stivne på benken etterpå. Tørk av litt overflødig fett hvis du vil. Når den kjølner smører du på hvilket pålegg du vil. Egner seg også ypperlig som "tacoskjell". Du kan lage opp maaaange å ha i en lufttett boks, så du har ferdig. :D
Jess! :D Åsså kan du krydre dem med hva du vil, før du setter dem i mikroen. Jeg er spesielt glad i Santa Maria Chili Explosion. Den egner seg dessuten fortreffelig som tacokrydder, istedet for de posene som er tilsatt ørten gram sukker...
Nemlig! Bra jobba! :ja: Jeg er blitt helt hekta på disse osteknekkebrødene jeg, det er nesten sånn "hva i huleste spiste jeg til frokost FØR disse her???" :p Dessuten er de også helt crazy-gode som "potetgull", med rømmedip attåt.
Jeg husker at jeg falt i smoothie-fella da jeg var ny på ketolyse. "Alle de andre" skrev jo om alle de deilige smoothiene de spiste hver dag, og jeg skjønte ikke hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt...??? :confused: Men jeg var så ferskis ennå, at jeg glemte å se på kostholdsfilosofiene til de folka som skrev inn oppskriftene. Alle sammen Atkins'ere og Lindbergere jo! :D Og de har jo helt andre regler, og andre lovlige matvarer. Skjønte ikke det jeg... :p Har lært nå.
Det verste av alt er at de er knallgode med Philadelphiaost på. :D Ost på ost, lissom...heh he.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.