Jeg begynte på lavkarbo igjen for 1 uke siden og er antageligvis i ketose. I skrivende stund sitter jeg med tungen nesten klistret fast i ganen - Jeg er så tørr i munnen! Jeg drikker masse, men det ser ikke ut til å hjelpe. Det er som om spyttet mitt har gått seg bort et sted. Er dette vanlig på lavkarbo/ketolyse? Noe jeg kan gjøre for å motvirke dette, for jeg er veldig nøye på å passe på tennene mine i forhold til karies pga at jeg allerede har syreskader som er ganske ille fra da jeg hadde magesår.:(
Kan ikke huske jeg var plaget med det, men jeg vet det finnes noen sugetabletter på apoteket (Xerodent) som ikke smaker så værst som skal hjelpe. Jeg brukte de en periode i starten når jeg underviste i praksis, for jeg ble så himla nervøs av å stå foran elevene, og det funka dårlig å snakke engelsk uten det grann fuktighet i kjeften :)
Høres ganske så normalt ut!:)
Noen blir enormt tørste den første tiden! Tilsett litt sitron/lime i vannet, så kan det hjelpe litt på spyttproduksjonen.
Jeg var plaget med munntørrhet i forbindelse med en medisin jeg gikk på, da tygde jeg litt på en sitronskive, og det hjalp! Jeg kunne forsåvidt gjort det enklere og hatt det i vannet, som Kitt foreslo :p. Men det tenkte jeg ikke på da, det var bare effektivt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.