< Tilbake til oversikten

Spise før eller etter trening?

Idamor sa for siden:

Funderte litt på dette nå, og jeg har lest en del om det tidligere. Men husker selvfølgelige ikke nå hva som er best.

Tenkte på å ta meg en 45 minutters tur i morgen tidlig, for å liksom komme litt i gang med trening. Men bør jeg spise frokost først, eller skal jeg ta den når jeg kommer hjem? Eller skal jeg bare se an om jeg er sulten eller ikke i morgen tidlig?

Takk for svar :-)

unaturligslank sa for siden:

Spis om du er sulten, ikke spis om du er mett.
De gamle jegerne spiste jo når de kom hjem/hadde fanget byttet, men for all del bedre å spise frokost enn å føle seg ubekvem av sult når du er ute og går.

Idamor sa for siden:

Snakket med samboeren litt om dette også nå, og vi ble enige om å spise litt i morgen tidlig før vi går runden, og når vi kommer hjem er det rett i dusjen og spise en lengre frokost da :-)

Takk for svar forresten :-)

droc sa for siden:

Ta gjerne en kopp kaffe før dere går ut, det kan øke forbrenningen.

aliasdictus sa for siden:

Jeg ville prøvd noen ganger uten mat, og noen ganger med mat i forkant. Så finner du ut hva som fungerer for deg.

Og så ville jeg heller kjørt noen intervaller tidlig på morgenen, tilpasset formen selvfølgelig. Dr Mercola forklarer hvorfor ganske greit:

fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2010/06/26/10-minutes-of-exercise-yields-hourlong-effects.aspx

For å oppsummere:

Benefits of Peak Fitness Exercises

[INDENT] Once you regularly participate in these 20 minute excises about twice a week, most everyone notices the following benefits:

• Lowers your body fat
  • Dramatically improves muscle tone
  • Firms your skin and reduces wrinkles
  • Boosts your energy and sexual desire
  • Improves athletic speed and performance
  • Allows you to achieve your fitness goals much faster

[/INDENT]

Gjør mindre, oppnå mer! :D :)

Sweet Pink Kitty sa for siden:

Jeg spiser alltid både før og etter trening. Før trening spiser jeg kun litte gran, f.eks ett egg, etter trening er det som regel alltid middag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.