< Tilbake til oversikten

Sååå vondt ...

Hege69 sa for siden:

Lurer på om noen andre også har det sånn...
Jeg har gått på lavkarbo i 10 dager nå. Men jeg får sååå vondt i magen etter at jeg har spist middagsmåltidet. Magen blåser seg helt opp! Jeg får virkelig vondt! Nesten så jeg ikke klarer å stå rett.. Da må jeg bare legge meg ned litt, for det er det eneste som hjelper.
Noen andre her som har det på samme måte, og hvorfor reagerer magen sånn...?? :/

Kitt sa for siden:

Vel, det er jo vanskelig å svare noe klokt her når jeg ikke aner hva du spiser!:p

Er du uvant med mye fett, kan det være problemet! I så fall, kutt kraftig ned og øk forsiktig igjen!

Jeg tåler ikke for mye rå grønnsaker i mengder(har fjernet galleblæren), men har lite problemer med kokte.

Tar du ketolyse- pillene, er de tnoen som ikke tåler dem!

Om du sier litt om hva du spiser, er det lettere å hjelpe deg å finne ut av dette. For det skal jo ikke være sånn!:p

Hege69 sa for siden:

Takk, godt å få svar..
Jeg spiser enten to lavkarbo-knekkebrød eller en mørk rugskive med ost til frokost. Til lunsj så blir det ofte det samme.. Masse vann i løpet av dagen, samt at jeg drikker kaffe.
Når jeg kommer hjem da så er det middag og da spiser jeg oftest rent kjøtt (idag wienerpølse. Er det "lov"?) og salat med rømmedressing e.l. Har også kjøpt noen lavkarbo kjeks og lavkarbo sjokolade jeg tar litt av innimellom når søtsuget blir for stort.. (Atkins sjokolade)
Jeg følger ingen spesiell diett. Bare passer på at jeg ikke får i meg sukker, hvetemel, poteter, ris etc., og at karbo innholdet er lavt! :)

Kitt sa for siden:

Syns du spiser veldig lite, jeg!:eek:
Tror faktisk magen din får litt sjokk, jeg når den endelig får litt ordentlig mat!

Wienerpølser inneholder generelt mye stivelse, så bør vel strengt tatt ikke passe inn på lavkarbo, men det er det bare du som kan bestemme!;)
Finnes pølser med lite karber på Rema blant annet, og Meny.

Du bør prøve å klare deg uten disse erstatnings- greiene. Du opprettholder søtsuget og får i deg mye kunstig søtning og andre "skumle" ting!
Spis heller mer fett i det daglige, fortsett å drikke mye og spis ost feks om søtsuget kommer og tar deg!

Har du lest denne?
Viktig lesestoff for alle som skal leve lavkarbo!:D
Der får du svar på mange ting og mange tips og råd som er verdt å ta med seg i en lavkarbo- hverdag!

Hege69 sa for siden:

Tusen takk for tips. Der sto det mye jeg kan ha nytte av! :)
Må nok sette meg mer inn i dette, og skrive handleliste ser jeg...

Matglad sa for siden:

Du skriver at du får vondt i magen etter middagen. Du skriver også at du spiser Atkins sjokolade. Mange kan reagere på sukkeralkoholer som er i slike sjokolader. Jeg er selv veldig sensitiv for dette. Kan det være at du spiser Atkins sjokolade til dessert og at det er den du reagerer på og ikke selve middagen?

Mange reagerer absolutt på overgangen til mer fett, har selv vært igjennom dette. Gjorde da som du har blitt anbefalt, reduserte veldig til magen kom i lage, for så å trappe mye mer forsiktig opp igjen. Nå ser det imidlertid ikke ut for meg at du spiser så mye fett, men det vil jo komme ann på hva du er vandt med fra før.

Ønsker det lykke til og håper dette går seg fort til.

Megvel sa for siden:

Det tror jeg på, for når jeg ikke har spist godt en dag så skjer det hos meg også! To rugbrødskiver fra frokost til middag er lite!

Biggie Small sa for siden:

Du skriver ikke hva du spiser av grønt? Jeg får oppblåst mage av enkelte grønnsaker slik som rosenkål. Vanlig kål som del av råkost går fint derimot.

En dag spiste jeg lavkarbo "kjøttbullar" to store skåler med masse microsmeltet smør over uten noe annet. Da fikk jeg etter en time skikkelig oppblåst og "sprengt mage" problemer som jeg bare måtte sove av meg over en dag..

BiggieS

Indiana sa for siden:

hvor lenge etter middagen får du vondt?

Jeg tenker, som de over, at dette med sukkeralkoholer i atkinsbarer og andre lovlige sjokolader kan jo ha noe med det å gjøre hvis du spiser det til dessert el.l. Jeg reagerer ikke på det, men mannen min får enorme magesmerter av sukkeralkoholene.

Ellers, som og sagt over, spiser du aaaaaltfor lite!
Kroppen din trenger mye mer mat enn det der! Kommer til å sulte kroppen din istedenfor å gjøre den sunn og frisk!

Sett deg litt mer inn i hva du trenger å spise, spis mer og jevnere og kutt ut alt av søtning en periode å se om du kan finne ut hva du reagerer på.

Lykke til :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.