< Tilbake til oversikten

Jordbæris

Mintur sa for siden:

Nammis is ;)

100 gr jordbær frosne (6 karbo)
1,5 dl kremfløte (4,35 karbo)

Knuses sammen i et litermål med stavmixer

Spises med en gang før den smelter ;)

yam yam

Yonah sa for siden:

Kjempegodt sånn is! Men dette må da bli minst 2 porsjoner, hele den porsjonen der er jo 10g karbo... Ellers står et 7-7,4g karbo pr 100g jordbær alle steder jeg leser, hvor fant du det med 6g?

Ferskenbeinet sa for siden:

sånn pleier jeg og å lage, varierer litt med bærene, bringebær, blåbær, solbær, rips multer... mmm

TrillTrall sa for siden:

Den blir enda bedre med ett egg oppi! :sikle:

Da blir det fort for flytende når jeg lager bare en liten porsjon til meg selv! Pleier å ha ei en isbit eller to da...

Mintur sa for siden:

Hei ;) Jeg blir litt frustrert av alle disse matvaretabellene - for de viser så forskjellig :( Jeg ser på embalasjen til matvaren jeg kjøper og på posen til de frosne jordbærene som jeg kjøpte står det vitterlig 6 karbo pr. 100 gr. Av den grunn skrev jeg 6 karbo i parantes ;)

Jeg har lagt meg på en kostholdsfilosofi med innhold max 6 karbo pr 100 gr. Er det mer i et produkt - ja så styrer jeg unna. Og pr. idag så ligger jeg på rundt 40-50 karbo pr. døgn i mitt kosthold. Jeg spiser ikke jordbæris hver dag - det er noe jeg koser meg med i helgen når resten av familien tar seg en vanlig is ;)

Hilsen fra Marie ;)

Mintur sa for siden:

Det fant jeg på selve embalasjen til jordbærene. Blir litt frustrert over alle disse matvaretabellene - for mange av dem viser ulikt. Jeg forholder meg til det som står på selve embalasjen til produktene jeg kjøper ;) og har satt meg en grense på 6 karbo pr. 100 gr.... ;)

Mintur sa for siden:

Bærene må være frosne - da blir konsistensen nesten som is ;)

Mintur sa for siden:

Det skal jeg prøve ;) takk for tips ;)

Tulip73 sa for siden:

Jeg bruker Bringebær som du også får kjøpe i frossen tilstand i frysedisken. Den har bare 3,2 karb pr 100 g :D

Har foresten spist mye ferske bringebær med splenda og fløte på de siste ukene. Kjempegodt :D

i know, ellers blir det jo ikke is! Men om en har et egg oppi så blir det for flytende i en liten porsjon! Om ikke en fryser egget først :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.