< Tilbake til oversikten

Hvor ofte går dere på vekten?

Snorkfrøken__ sa for siden:

Hei

Jeg er bare litt nysgjerrig... Hvor ofte går dere på vekten?

Jeg har en egen evne til å bli altfor opphengt i vekten selv om jeg føler at kroppen min jubler av denne lavkarbo-livsstilen. Gammel vane vond å vende.

Greddy sa for siden:

Nesten hver morgen

Licota sa for siden:

Hver morgen.

TrillTrall sa for siden:

Så og si hver morgen... Selv om jeg ikke skal mer ned i vekt egentlig (men kunne ikke denne magen blitt litt flatere i det minste!?) så passer jeg på så vekta ikke går feil vei. :)

Mammamiia sa for siden:

Hver morgen!! Etter do, - før dusj! Her teller hver dråpe.... :_plystre:

Jeg har funnet ut at jeg blir mer stressa av å vente ei hel uke, og kanskje er jeg så uheldig at akkurat veiedagen er en "dum" dag, - med vannansamlinger etc.....

Og så har jeg det i bakhodet at det vil svinge litt opp og ned fra dag til dag, - det gjør faktisk at jeg blir mer motivert for å være ekstra "flink".

nellie sa for siden:

Kommer veeeldig ann på. Av og til flere ganger om dagen også kan det gå en måned uten:)

unaturligslank sa for siden:

I begynnelsen var det hver morgen, ofte kveld og etter de fleste do-besøk.
Det virket veldig motoverende når jeg så at jeg gikk ned i snitt et par hg hver morgen. Men etter sprekk og når jeg sto stille var det ikke så gøy.
Nå har jeg flyttet vekta fra badet til under senga så jeg ikke ser den hver gang jeg er på badet. Planen er å prøve å bare veie seg på veiedag (ukentlig), men det har blitt noen ganger til.

Ja, men da er det ikke bare jeg som veier meg hver morgen. Godt å vite.
Jeg liker å følge nøye med. Men man blir jo anbefalt å gå på vekten 1 gang i uken, men jeg synes at det er lite.

En liten ting til:
Jeg har en litt merkelig vekt... Den går 3 kg opp etter at jeg har flyttet på den. Den trenger å stå helt i ro for å være stabil (digitalvekt). Jeg har en god gammeldags vekt som eg dobbeltsjekker med. Noen som har erfaringer med det samme?

unaturligslank sa for siden:

Jeg hadde også det problemet på badet, vekta varierte etter hvor på gulvet den sto.
Men på soverommet har jeg ikke det problemet, rettere gulv.

Ja, der sa du noe.. gulvet mitt er generelt ujevnt...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.