< Tilbake til oversikten

Hei!

Sallie sa for siden:

Jeg skal bare kaste meg ut i det, og hilse på alle sammen her.

Jeg er ei jente ifra vestfold-Tønsberg. Har vært her inne en stund nå, hovedsaklig bare "snoka" :)

Men, jeg har nå vært i ketose siden midten av april i år.

Litt om meg og min overvekt. Mest for å sette ord på min livssituasjon, for min egen del.

Har siden rundt jeg var 8-10 år blitt mobbet for å være større enn de fleste på min alder. Hovedsaklig hjemme, men endel på skolen også. Jeg var et aktivt barn, men det som dro meg ned, var det faktum at jeg nesten bodde i kjøleskapet. Det med kjøleskapet ble til ved at jeg hadde mye problemer med forskjellig ting. Og måtte stort sett ta vare på meg selv, og bli "voksen" fort. Og det ble jeg vel.

Jeg hadde likevel behov for å bo i dette kjøleskapet. Hvilket gjorde utslag på vekt og andre ting, som igjen dro igang mer mobbing , spesielt da ifra min eldre bror. Det var vanskelig og ikke ha noen man kunne betro seg til, snakke med og få støtte fra.

Jeg ble dratt ned i et mørkt hull, der ingenting som heter selvtillit, selvfølelse og selvbilde fantes. Når jeg var 14 flyttet jeg hjemmefra, og har bodd hjemmefra siden. Det gikk likevel ikke så bra som jeg håpet. Klarte ikke fullføre ung.skolen. Og jeg fikk meg heller ingen jobb, hvilket var et større ønsket enn å få meg en utdannelse med engang. Jeg klarte ikke være noen aktiv jobbsøker, da dette med selvtillit,selvfølelse og selvbilde ikke var tilstede. Jeg ble dratt lenger og lenger inn i dette mørket hullet.

Jeg var ikke verdt noen ting, bare tanken på å måtte snakke med fremmede som JEG trodde ville måle,tenke,dømme og tro ting om meg hvis jeg åpnet munnen var uutholdelig. Jeg lukket meg selv inne, og der ble jeg.

I mars-april i år var vendepunktet for meg. Jeg klarte det ikke mer. Jeg ville ikke råtne bort. Jeg var på mitt største da. Jeg er ikke sikker på hvor mye jeg var i kg. Men det var mer enn nok. Rundt 115 kg har jeg sånn ca regnet meg frem til.

Så midten av april satte min samboer og jeg meg ned for å lese om lavkarbo og ketolyse. Vi bestemte oss for å slå til, med alt som var.
Jeg har aldri vært så bestemt på å få til noe, som jeg var da.
Min motivasjon var å lese her, titte på alle dere som faktisk har gjort dette, fått det til, og fortsatt gjør det.

Jeg vet ikke hva mine mål i cm var da jeg startet. Men sånn ca:

Midje- 125cm
Lår- ingen aning(men store)
Ingen andre målinger som jeg vet om.

Når jeg veide meg sist. Som begynner å bli en god stund siden. Rundt en måned. Så var jeg 94kg.
Og mine mål idag er som følger :
Midje-91cm
Hofter-105cm
Lår-68cm

Jeg skal få lagt ut noen bilder, tenker jeg.

Puh, dette ble langt. Takk for at du leste :)

Gerd sa for siden:

Heisann :)

Sterk historie :klem:

Gratulerer med flotte resultater :heia:

Og masse lykke til videre :heia:

Linuz sa for siden:

Hei og velkommen!

Jeg er ganske fersk, har gått på lavkarbo siden begynnelsen av august, men merker allerede resultater jeg og. :)

Så flott resultat du har hatt til nå - det må kjennes herlig! Og håper vi snakkes videre framover også!

Sallie sa for siden:

Hei!

Tusen takk, begge to.

Det føles kjempeherlig, å se at det går jevnt og trutt nedover.

Har litt problemer med å få i meg nok fett. Så jeg er ganske sikker på at jeg hadde vært nærmere målet, om jeg hadde klart det. :)

Glemte å skrive hva mitt mål er da. Jeg håper på å komme en plass rundt 65-70 kg, men mest av alt bli fornøyd med meg selv! :)

Så, hvis noen har noen spesielle tips, for ei som har litt problemer med å få i seg nok fett, så blir det satt stor pris på!

Og ekstra stor takk til deg Gerd, for alle supergode oppskrifter! Det har hjulpet masse.

Linuz sa for siden:

Jeg sliter med fettet selv jeg, det kom rask ut igjen de første 2 ukene for å si det sånn... jeg har dessuten ikke galleblære, det kan jo ha noe å si?

For meg hjelper det å kutte litt ned på meieriprodukter, først helte jeg fløte på alt..., nå lager jeg heller salat med feit dressing og bacon. Eller lager seterrømmedipp til grønnsaker. Steker maten i smør og cocosa. Litt smør oppi bløtkokte egg er godt!

I går overspiste jeg på baconsvor.... blæh.... anbefales ikke!

Anbefaler boka til Skaldeman, "GI-null", der er det mange oppskrifter der fettet er "innebakt" i maten.

Life is good sa for siden:

Du er utrolig tøff! Og ikke minst flink :-) Så deilig det må føles når du lykkes så bra! Jeg er på dag 3 av min lavkarbokur og jeg har bestemt meg for at NÅ skal jeg også lykkes :-)

Nicpins sa for siden:

Fantastisk innlegg, Sallie! Tusen takk for tilliten og for at du deler din historie med oss! :)

Ønsker deg massemasse lykke til fremover, og jeg :heia: på deg!

:klem:

Sallie sa for siden:

Tusen takk! :) Hjelper på å få sånne fine ord :)

Linuz: Vi kjøpte denne boken for noen måneder siden. Svigers låner den :) Jeg leste masse fine oppskrifter der. Men husker jo ingenting.

Skal få slengt ut noen bilder nå . Må bare litt fjerning av ansikt og tattiser først :)

Sallie sa for siden:

Starter med fra april, da jeg startet.

Og med boksershorts er ifra 19.aug.

Nicpins sa for siden:

HALLØYS!!! :w00t:

Wow! For en utrolig forskjell allerede! :eek: Ser det spesielt godt på det bildet fra siden, både på magen, rompa, lårene og ryggen.
Aldeles ny dame jo!

:heia: Nå heier jeg ihvertfall!!! :heia:

Og du: hent tilbake boka fra svigers, fluksens! Svigers kan kjøpe selv! :D

Sallie sa for siden:

Hehe, takker! :)

Begynner å syns nå ja! :) Veldig veldig fornøyd!

Nå er det bare å fortsette den riktige veien! Som er ned.

Så neste sommer så blir det nok brukt mye tid på stranden! :p

Sallie sa for siden:

Heisann!

Update :)

19.10.10
Lår: 59-60 cm
Midje: 83 cm
Hofter: 98 cm

Vekt: Opp og ned mellom 85-87kg.

Etter sommerferien startet jeg med litt pepsi max. Og jeg gikk rett i den fella. Fikk ikke veid meg for å se om jeg gikk ned noe. Så jeg forsatte med litt for mye av pepsi max, gikk på en smell når jeg veide meg i september. Da hadde jeg ikke gått ned mer en 2kg siden Juli. Var veldig skuffende, men visste jo da hvorfor. Så det ble fort slutt på det. Og nå går det jevnt og trutt nedover igjen! :)

knh sa for siden:

Veldig imponert over det du har fått til :) Stå på videre, dette klarer du !! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.