:)Jeg begynte på ketolyse dietten på mandag.-har vært grundig med mat å kun fått i meg det jeg skal.
Men jeg svetter så masse.Er dette vanlig?Jeg svetter jo aldri ellers..
Jeg klarte ikke vente til neste mandag med å måle meg.Ser forandringer i speiliet og føler meg mye bedre etter jeg begynte på denne dietten.
Joda,jeg har gått ned 2,3 kg,4 cm rundt magen,3 cm over rumpa og 2 cm på låra:)
Kan tro eg e fornøyd?!!
Dette motiverer meg absolutt til å forsette:)
Gratulerer med kjempeflott resultat sålangt, det er motivasjon til å fortsette i samme sti tenker jeg!!:D
Uten å være 100% mener jeg å ha lest at de økte svettetendensene ofte kommer av at kroppen setter opp temperaturen, for å benytte seg av det økte energiinntaket. Du er i alle fall ikke alene om svettingen, jeg sliter skikkelig med det i perioder!:p
Takk for svar..
Ja det er helt fælt..nå har jeg vaska leil..bruke kansje 2 timer..og jeg er gjennomvåt så å si..trenger med andre ord ikke trimme jeg:)
JAja eg får hoppe i dusjen før jeg henter barna i bhg..
Ha en flott helg.
Klem:)
De første ukene i ketose svetta jeg ganske mye, men nå svetter jeg faktisk mye mindre enn før! Men det har kanskje noe å si at jeg er 23 kg lettere også :)
Heihei..
23 kg lettere?gratulerer så masse...fantastisk...:)
Men svetter vi pga kroppen forbrenner mer eller?
Det skjer jo så plutselig..av middels rask gange er jeg jo gjennomvåt..
Lill
Merker det med svetten her også. Føles som jeg er generelt varmere i kroppen. Svetter når jeg sover om natten, svett i håret likssom. Skikkelig ekkel følelse, gjorde da aldri det før.. Men, men litt svette får en vel tåle for å bli kvitt kiloene:)
Vi har faktisk gått ned like mye:D Hurra til oss begge!!:heia:
Men, har ikke vært like heldig med de svettetendensene som deg, håper det roer seg etterhvert i alle fall!:p
Da jeg hadde PT, sa hun at økt svette tydet på økt forbrenning og at det var kjempebra. Jeg har også merket det, særlig når jeg trener.
Men sånn ellers, til daglig, svetter jeg egentlig mindre enn før siden kroppen min er blitt mindre og det ikke krever så mange krefter å holde den i gang som da jeg veide mer. Men med en gang jeg kommer inn i ketose, blir jeg ofte veldig varm i ansiktet og i kroppen, selv om jeg som sagt ikke svetter mer.
Takk takk og :heia: tilbake til Loone! Det har tatt meg fire år, da :p (hvorav minst to og et halvt år besto av stillstand). Men nå går det rette veien igjen, og det er bare kanskje åtte kg igjen!
Jeg tror nok det har vært en kombinasjon av at jeg var så mye større, og at jeg gjemte bort kroppen min i klær om sommeren som kan ha vært en årsak. Men jeg husker fortsatt med gru hvordan jeg svettet de første ukene i ketose, og ikke bare det, men jeg lukta hest i tillegg! Skikkelig sur svette, æsj :p. Men det var nok bare kroppen som kvitta seg med gift og drit, et sted må det jo komme ut. Nå som sagt svetter jeg lite (men jeg tar meg ikke ut så ofte, da, er ikke særlig ivrig på mosjon for å si det sånn), og når jeg først svetter skal det en del til for at det lukter av meg :).
Hei!
Takk for info Idamor!
Jeg har vært på ketolysekutren i ei uke nå, og merker ikke bare at jeg svetter mye (rene fossen når jeg trener, men ellers også). I tillegg sier ei treningsvenninne at jeg lukter ille!! Det lukter litt amoniakk e.l. Mon tro det kan bety at nyrene eller leveren jobber på høygir??
Bruker stop 24 allerede, men de thjelper lite. Har våtservietter med på jobb og vasker meg hver annen time. Håper det går over, og helst uten å må ned 23 kilo først... hehe. fantastisk å se at det går an, den største motivatoren for en nybegynner, takk Photobscura.
Det var bare de første par ukene i ketose at jeg svettet mye, altså. Men den amoniakklukten du snakker om er overskudd av ketoner, man kan kjenne det både på ånde og perspirering. For jevnt de fleste går det over og ketonproduksjonen stabiliserer seg. Det beste rådet i mellomtiden er å drikke masse vann! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.