< Tilbake til oversikten

”Smash”

wevi sa for siden:

:spisesnak:sikle: Helt klar for å prøve!

Tulip73 sa for siden:

Dette skal lages til helga :D

Tone-G sa for siden:

OMG :sikle:

I :love: Gerd! :love:

Bruker du den med krydder eller den med salt?

Gerd sa for siden:

Nå brukte jeg fleskesvor. Kunne godt vært mer salt :ja: Det komme rjeg til å bruke neste gang.
Tror det blir godt med den krydra også jeg...

Vesla som ikke liker mørk sjokolade,(og som elsker smash) syns dette var NYDELIG!

e84 sa for siden:

yummie! dette må prøves :)
takker og bukker :D

Fofa sa for siden:

Ahhh...så fristende de så ut:( Jeg skal unngå kunstig søtning en periode nå, så da er det vel bare å glemme disse (og alle andre godsaker) for min del...:(:(:( Sukk

Bee sa for siden:

Jeg prøvde denne med mørk sjokolade, og det synes jeg ikke ble så veldig godt altså.

Melkesjokkis derimot. YUM!! :D

Tiki sa for siden:

Spørs hvor lenge de blir oppbevart i kjøleskapet...................:o

Timona sa for siden:

Nam!
Tror jeg må prøve denne :D

Kan man "drøye" sjokoladen med litt cocosa og/eller fløte kanskje?

Bee sa for siden:

Da blir den jo ikke like hard igjen, og ikke like bra.

Charlott sa for siden:

Jeg bruker alltid Cocosa eller Delfiafett i Smash`n, stivner fint og smaker knall! :D Søren meg lenge siden sist jeg lagde noe slikt, kanskje det blir helgkos :D

Edit: jeg pleier også å grovhakke nøtter/peanøtter/kokos i, knallgodt!

Gerd sa for siden:

Delfiafett er i vertfall fin å bruke sammen med sjokolade :ja:

Charlott sa for siden:

Så blir man mye fortere mett/kvalm... ;)

Gerd sa for siden:

:ja: :lol:

Ana sa for siden:

Mmm, her ser jeg helgekosen min :)

wevi sa for siden:

Man kan jo drøye den litt med litt meierismør også, hvis man liker den litt salte smaken sammen med sjokoladen. Jeg synes ihvertfall det er nydelig godt når jeg lager sjokoladesaus for å ha på isen.. :)

Ferskenbeinet sa for siden:

Jeg lagde sånn idag. Hadde litt mørk kakao og litt smør oppi lys Cloetta sjokolade. Delta baconsvorer i to og blanda sammen. Skulle liksom kose meg til x-faktor, men nå er bare halvparten igjen! :confused:

Prøvde en annen gang med mørk sjokolade og det ble ikke bra, nå ble det perfekt!

Tunrida sa for siden:

Naaaam!! Må prøves!! :D

Imp sa for siden:

Genialt! Skal også prøve.

Ana sa for siden:

Med kokosfett og både cashewnøtter og bacon gull namnam

katten sa for siden:

Litt hakka peanutter sammen med baconcrispen gjer også susen :)
Blir litt saltere da :D

Lurer på om e rista mandler sammen med salt, hakker det opp og har det i sjokolade, om det da blir a'la Walters Mandler? Nokon som har prøvd?

Gerd sa for siden:

Det er snaskens :ja:

wevi sa for siden:

Da har man handla baconsvor, sjokkis og paranøtter. Her skal det kokkeleres og eksperiementeres. :)

Mellon sa for siden:

Skal testes i kveld, gleder meg :D

Idarull sa for siden:

noen som vet hvilken av baconsvorene som er minst harde?

Furine sa for siden:

Euroshopper sin er veldig "fluffy" synest eg. Ikkje mange harde bitane oppi dei posane.

Idarull sa for siden:

okei. takk for tipset!

Idarull sa for siden:

tror jeg må lage dette i dag ja. skal ha litt cocosa i sjokoladen også. med mindre jeg skal bruke cavalier sjokolade da.. hmmmm

Tiki sa for siden:

Ja da greide jeg ikke å stå imot lengre, Smash sjokeladen er noe av de beste sjokeladene. Greier å ha ungenes vingummegodt liggende i skapene uten av det frister eller er noe problem. Men lager jeg meg lavkarbogodt, så har jeg ikke diseplin. :o Så derfor får det ikke blitt så ofte.

Og jeg tok til meg alle tipsene her, så jeg brukte:

mørk sjokolade fra Sukkerfritt
litt Delfiafett
litt meierismør (for å få den salt nok)
litt cocosa (kunna kanskje droppet det og heller brukt litt mere delfiafett eller smør)
litt fløte
Kims Baconsnacks av baconsvor som er litt krydret og 1,5 kh pr 100 gr. (150 gr. i en stor pose) Disse fungerte utmerket å bruke, men selvsagt blir en jo stående og snavle baconscor i tillett da. :rolleyes:

Jeg bare knekte opp svorene i små vanlige muffinsformer, og helte sjokeladeblandingen som var varmet i vannbad over i et lavt lag, og prøvde å blande sjokoladen litt over. Blir litt sånn platepreg over bitene, og fine posjonsstørrelser.

Setter mine i fryseren, og oppbevarer de der, og synes det fungerer utmekret.

Men greide selvsagt å hive nedpå alle utenom 3 biter (min samboer som ikke spiser lavkarbo likte disse godt også)

......og de 3 siste gikk ned i morges.

Men disse innfridde virkelig forventningene. :D

Tiki sa for siden:

Kanskje jeg skal prøve å dyppe baconsvorene i sjokoladeblandingen, og evt. gjenta en gang til når første sjokoladelaget har stivna neste gang. Da blir de jo helt som smashen i posen. Hmm, gleder meg allerede.

karboslutt sa for siden:

Heihei :-D dette så godt ut, hvor mye karbo er det i dette? :-)

Gerd sa for siden:

Med de inrediensene jeg brukte under 2 gram på hele porsjonen.

karboslutt sa for siden:

Så snedig! :-D Men lurer veldig på hvor jeg får kjøpt sukkerfri sjokolade? har ikke sett det noen steder..

Gerd sa for siden:

jeg kjøper på meny, spar og rema 1000. merket er Sukkerfritt.no
Elles så har helsekost sukkerfrie alternativer :ja:

Jabba sa for siden:

På min lokale REMA har de sluttet å selge Sukkerfritt sjokoladen..... :mad:
Den savner jeg veldig. Må på helsekost for å få tak i Cavalier....

Noen som vet om butikker i sør rogaland som selger Sukkerfritt sjokoladene???

karboslutt sa for siden:

Cavalier inneholder mye karbo, selv om den er sukkerfri :(

Idarull sa for siden:

hvis man trekker fra sukkeralkoholene så er det lite karbo. vet ikke nøyaktig men.

silje21 sa for siden:

nå ligger de i kjøleskapet og koser seg, akkurat laget for første gang :D håper det blir bra, ser utrolig snadder ut hvertfall!!

silje21 sa for siden:

åh herre min hatt detta var godt!
måtte smake en bit, nesten så jeg ga blanke i shakene mine og spiste mere hehe
klarte la være da hihi, men nære på^^

Idarull sa for siden:

Brukte mørk sjokolade og cocosa jeg. tåler ikke så godt sukkerfri sjokolade, ikke cavalier sin hvertfall. dette skal jeg nyte i morra! har ikke prøvesmakt, men må det etterpå!

karboslutt sa for siden:

Å? Kan ikke noe med det der jeg ;-)
Så iallefall på Cavalierpakken at det inneholdte 6 karbo pr bit..
Men det er jo uansett ikke noe farlig å kose seg med det på lørdager :rolleyes:
Er bare i introduksjonsuka enda, så jeg får vente litt til! :)

fairy21 sa for siden:

Wow, dette smakte jo faktisk Smash!! :sikle: Jeg brukte salt baconsvor og sukkerfri melkesjokolade, men hadde mindre baconsvor enn det som Gerd har i oppskriften. Stor fare for at dette blir fast helgekos fremover! Nam!:)

Marte83 sa for siden:

var på helsekosten i dag og raida sjokkis hylla deres.. den sjokkis med minst karbs i var 20karbs pr 100g? hvor mye sukker alkohol er det i sjokkis? med en 130g baconpose regner jeg at det blei ca 30 karbs tilsammen :/

Gerd sa for siden:

Viss det er sukkealkoholer i den, så står det hvor mye :ja:

Helene M sa for siden:

Nå skal denne lages! :D

Magnolia sa for siden:

Å himmelsk :) Dette må lages ja.

IceBabe sa for siden:

OMG - dette var farlig godt! :p Brukte sukkerfri mørk sjokolade og det kjempegodt! Neste gang tror jeg at jeg skal variere litt og prøve med sukkerfri melkesjokolade. ;)

izma sa for siden:

Dette hørtes helt nyyydelig ut:p prøve dette til helgen tenker jeg :D

sidn sa for siden:

Virkelig godt! Og så kjapt og enkelt å lage. Blir nok noe som lages flere ganger, her ja :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.