75g mørk sjokolade (jeg brukte sukkerfri), eller annen valgfri sjokolade 45g bacon svor/bacongull
Gjør så her: -Smelt sjokolade på svak varme, avkjøl litt.
Grovhakk baconsvor og bland det i den smelta sjokoladen. Smøres utover et bakepapir Settes i kjøleskap til den har stivnet Knekkes opp i biter Oppbevares i kjøleskapet.
Ahhh...så fristende de så ut:( Jeg skal unngå kunstig søtning en periode nå, så da er det vel bare å glemme disse (og alle andre godsaker) for min del...:(:(:( Sukk
Jeg bruker alltid Cocosa eller Delfiafett i Smash`n, stivner fint og smaker knall! :D Søren meg lenge siden sist jeg lagde noe slikt, kanskje det blir helgkos :D
Edit: jeg pleier også å grovhakke nøtter/peanøtter/kokos i, knallgodt!
Man kan jo drøye den litt med litt meierismør også, hvis man liker den litt salte smaken sammen med sjokoladen. Jeg synes ihvertfall det er nydelig godt når jeg lager sjokoladesaus for å ha på isen.. :)
Jeg lagde sånn idag. Hadde litt mørk kakao og litt smør oppi lys Cloetta sjokolade. Delta baconsvorer i to og blanda sammen. Skulle liksom kose meg til x-faktor, men nå er bare halvparten igjen! :confused:
Prøvde en annen gang med mørk sjokolade og det ble ikke bra, nå ble det perfekt!
Ja da greide jeg ikke å stå imot lengre, Smash sjokeladen er noe av de beste sjokeladene. Greier å ha ungenes vingummegodt liggende i skapene uten av det frister eller er noe problem. Men lager jeg meg lavkarbogodt, så har jeg ikke diseplin. :o Så derfor får det ikke blitt så ofte.
Og jeg tok til meg alle tipsene her, så jeg brukte:
mørk sjokolade fra Sukkerfritt
litt Delfiafett
litt meierismør (for å få den salt nok)
litt cocosa (kunna kanskje droppet det og heller brukt litt mere delfiafett eller smør)
litt fløte
Kims Baconsnacks av baconsvor som er litt krydret og 1,5 kh pr 100 gr. (150 gr. i en stor pose) Disse fungerte utmerket å bruke, men selvsagt blir en jo stående og snavle baconscor i tillett da. :rolleyes:
Jeg bare knekte opp svorene i små vanlige muffinsformer, og helte sjokeladeblandingen som var varmet i vannbad over i et lavt lag, og prøvde å blande sjokoladen litt over. Blir litt sånn platepreg over bitene, og fine posjonsstørrelser.
Setter mine i fryseren, og oppbevarer de der, og synes det fungerer utmekret.
Men greide selvsagt å hive nedpå alle utenom 3 biter (min samboer som ikke spiser lavkarbo likte disse godt også)
Kanskje jeg skal prøve å dyppe baconsvorene i sjokoladeblandingen, og evt. gjenta en gang til når første sjokoladelaget har stivna neste gang. Da blir de jo helt som smashen i posen. Hmm, gleder meg allerede.
Brukte mørk sjokolade og cocosa jeg. tåler ikke så godt sukkerfri sjokolade, ikke cavalier sin hvertfall. dette skal jeg nyte i morra! har ikke prøvesmakt, men må det etterpå!
Å? Kan ikke noe med det der jeg ;-)
Så iallefall på Cavalierpakken at det inneholdte 6 karbo pr bit..
Men det er jo uansett ikke noe farlig å kose seg med det på lørdager :rolleyes:
Er bare i introduksjonsuka enda, så jeg får vente litt til! :)
Wow, dette smakte jo faktisk Smash!! :sikle: Jeg brukte salt baconsvor og sukkerfri melkesjokolade, men hadde mindre baconsvor enn det som Gerd har i oppskriften. Stor fare for at dette blir fast helgekos fremover! Nam!:)
var på helsekosten i dag og raida sjokkis hylla deres.. den sjokkis med minst karbs i var 20karbs pr 100g? hvor mye sukker alkohol er det i sjokkis? med en 130g baconpose regner jeg at det blei ca 30 karbs tilsammen :/
OMG - dette var farlig godt! :p Brukte sukkerfri mørk sjokolade og det kjempegodt! Neste gang tror jeg at jeg skal variere litt og prøve med sukkerfri melkesjokolade. ;)
Virkelig godt! Og så kjapt og enkelt å lage. Blir nok noe som lages flere ganger, her ja :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.