Okei, takk :) men da får jeg bare putte noe løk i morgendagens salat :)
Men, har du forresten noen tips til grønnsaker man kan ha i salat? sliter litt med å finne det, siden min salat pleide å bestå av agurk, kinakål og mais..
En fin salat kan du lage som følger.
Hjertesalat, rucola eller babyspinat (eller spinat du tar av de tykke stilkene). Gjerne 2dl. Rød paprika i store ruter (bedre tygg). En halv stor tomat eller en fire druetomater. En halv avokado i ruter (du vet trikset der antar jeg). En liten håndfull gresskarfrø. Hell over god olivenolje og to dråper balsamico.
Du kan ha roser av brokkoli og blomkål i, brokkolini, sopp i skiver (jada, rå!), squah i skiver eller biter. Og så må du ha protein da! Tunfisk, kylling fra i går, annet. Oliven (kalamata er best) om du liker det. IKKE sånne kjipe svarte uten stein, de har visst masse kabs.
Ja, det med sjokoladen angrer jeg på.. men var diverse grunner til det ble slik. å? jaja, men da får jeg begynne med det da :) men ellers.. får jeg i meg får lite fett? jeg føler jeg får i meg for mye, men andre sier det er for lite.. aner jo ikke hvor mye jeg må få i meg.
Grønnsakssuppe funker også, og blir godt innover i vinterhalvåret: hodekål, løk, brokkoli, blomkål, purre(smaker supert kokt!). I salat er grønn asparges godt sammen med noe cottage cheese, Dijonsennep, agurk, løk og issalat og med kyllingbiter i.f,eks. Rød paprika har ganske mye karbohydrater og er en rik kilde på c-vit. Mye karbohydrater i løk og rosenkål også.
Kan du ikke bare følge dagsmeny-forslagene i Ketolyseboka et par ukers tid i starten da, så får du sånn omtrentlig begrep om hva og hvor mye...? Mye lettere da, hvis man er usikker. :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.