< Tilbake til oversikten

Et trivielt problem med sambal olek

torgn sa for siden:

Har sett noen oppskrifter med kylling og hvor fløte og sambal Olek brukes. Er det noen som har brukt dette f.eks. med Creme Fraiche og hvordan funka det? Jeg har nemlig noen for mye creme fraiche som jeg må få brukt opp :)

Rin sa for siden:

Ingen oppskrift, men jeg gjør ofte varianter over dette: stek kyllingbiter i panne med smør, hell oppi en god klatt CF når kyllingen er ca ferdigstekt, tilsett krydder etter ønske (sambal oelek fungerer ypperlig), rør sammen, ferdig. :p Serveres med tilbehør etter ønske om du har lyst på det, jeg spiser gjerne dette helt uten grønnsaker, selv... går nok også utmerket å steke løk/paprika sammen med kyllingen.

Zincite sa for siden:

Har brukt sambal olek sammen med rømme, det synes jeg fungerer helt flott. Så kan ikke forstå at det blir galt med Creme Fraiche heller :)
Rømme, majones, hvitløk, sambal olek - blir veldig godt til f.eks kebab - men helt sikkert også til stekte kyllingstrimler eller fileter.
Eventuelt litt eplecidereddik, sitron eller lime og litt pepper.
Men tror ikke jeg ville hatt noe problem med å skifte ut fløte med Creme Fraiche i en rett. Jeg liker syrlige melkeprodukter, og det fungerer stort sett like godt til matretter - det er min erfaring.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.