Jeg kjøpte meg en stekepanne på tilbud på Jernia igår, en Jamie Oliver panne på 20 cm. Og kunne tenke meg en til siden den jeg kjøpte er ganske liten og ment til å steke ting til 1 person.
Prøvd å søke på google, men finner ikke igjen den jeg har kjøpt. De jeg har funnet har riller i bunnen, og den jeg kjøpte er helt glatt. Det står også Jamie Oliver profesional under mener jeg.
Har hatt JO panne og er ganske så misfornøyd - etter kun et år med vanlig bruk var belegget nesten borte enda jeg ikke brukte stål -kun plastikk og tre - og maten begynte å brenne seg fast... Anbefaler at du finner et annet merke til den lille pannen din jeg :)
Har kjøpt meg titanium nowo istedet - koster flesk - men jernia hadde de på kraftige tilbud da jeg handlet. Helstøpt i titanium.
Har du puttet den i oppvaskmaskinen? Det tar knekken på sånne svarte kjeler og panner i alle fall... erfaring :( Kjøpte meg en ny stekepanne til 5-600,- for over ett år siden, har ikke kjørt den i oppvaskmaskina, vasker bare forsiktig av den med varmt såpevann og kost og den er like fin i dag. :) Merket er Hackman, men ønsker meg også en mindre en.
Niks - ikke i oppvaskmaskin nei - er nennsomt vasket for hånd! Er kjempeskuffet over at Jamie har gitt navnet sitt til et sånt dårlig produkt... tefal er jo et av de "rimeligere" produsentene. Hadde en lengre prat med jernia-damen som sa hun ikke var så overrasket siden tefal ikke var det beste merket... Synes ikke at belegget skal forsvinne når jeg ikke har brukt stål i det hele tatt... Har hatt to slike panner - og begge var så ødelagte etter et år at all maten brente seg fast - da var det bare å kaste :)
Nowo-merket er av topp-klassen, og siden jeg steker mat veldig ofte - regner jeg med at denne helstøpte holder mye lengre :) Da blir jo prisen ikke dyrere heller - om den holder i to år er den omtrent like dyr som Jamie-pannen (som jeg da må kjøpe ny hvert år...) ;)
I tillegg kan jeg ta av håndtaket på nowo-pannen og pakke i ovnen - noe jeg synes er genialt!
(altså jeg pakker ikke HÅNDTAKET i ovnen da... men pannen med innhold ;))
Endte også opp med det, nesten av tilfeldighet. Og jeg ELSKER den! Forøvrig anbefaler de vask i maskin, i motsetning til andre panner som ikke tåler det :ja: (og jeg hater ting som ikke kan vaskes i maskinen :D)
Jeg har både Nowo Titan stekepanne og Nowo Titan grillpanne. Det neste jeg skal kjøpe meg er Nowo Titan kasseroller eller kanskje helst i sånn sautepanne. Nowo er kjempebra! Har hatt mine i mange år og de er like fine fremdeles.
Sånn en har jeg lyst på også, lettere til wok og sånn :ja: Kjøpte den vi har nå i fjor høst på Jernia, da var det 40%, så jeg venter på det igjen så jeg kan kjøpe en slik som på bildet.
En av de beste tingene i fohold til andre panner er at den blir fort varm, og over hele panna. De andre (selv de dyrere) vi har hatt ble bare veldig varme i midten og ikke ute ved kanten.
Kanskje det er der det ligger? De anbefaler som sagt maskin... Prøv å send den en skikkelig runde i maskinen. Jeg har hatt min i snart et år, og bruker den i snitt minst en gang daglig, og den ser nesten ikke brukt ut engang... Og jeg er en sånn som steker alt på full varme... :o
hehe - du MÅ ikke vaske den i oppvaskmaskin, varmt vann og mild oppvasksåpe er også bra :) (Kommer aldri til å kjøre stekepanna mi i oppvaskmaskinen jeg... )
Jeg har brukt mine hver dag i et par år.. Steker jo egg hver morgen og freser noe senere hver dag.. Min er like fin ennå, vasker den IKKE i oppvaskmaskin, men vasker den med sånn skuresvamp etter hvert bruk..
Godt, da er det håp for meg også og ikke minst steikepanna mi. :D:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.