Det er som å lese om hvorfor vi spiser lavkarbo. Den beskriver fesk at i overgangen kan hunden være løs i magen pga ting som kommer ut- dette opplever jeg selv etter en sprekk, fy så mye som kommer ut.
Eller mindre avføring- dette opplever de fleste av oss også.
For meg som hundeeier, hvorav til en som ikke vil har tørrfòret uansett merke( ok, har ikke prøvd dagligvarefòr, men så langt synker jeg IKKE), er denne artikkelen interessant. Å gå over til 50% råfòring hadde passet buhunden supert.
Jeg har både råfòret 100% og nå sånn ca 50%. Noe av det som virkelig var merkbart på 100% var hvor blank og "solid" pelsen ble, lite flising av klør, enda klarere øyne,ikke noe kløe, myyyye bedre ånde samt overraskende lite avføring....
Kan anbefales på det varmeste!
Rottisen min er endelig frisk og har lagt på seg ca halvparten av det han gikk ned. Et par kilo til, så skal jeg finne råfòret frem fra fryseren. Han blir nemlig utrolig dårlig i magen til å begynne med, nesten utansett mengde råfòr, så her snakker vi oppstart med en teskje eller to!:p
Vi har kjørt med Vom og hundemat i 5 år, og det går ned på høykant :)
Bortsett fra "Gutten te mor" han vil ikke ha annet enn godis, pannekaker og lign. ...:eek:
Har 6 hunder, så det går med en del. Kattene synes også det er digg :p
Eg og har ein sånn :o. Vi blander i litt fiskeboller, eller litt reint kjøt/fisk frå middag i v&h og då får vi i han det meste, men han et ca halvparten av det han "skal" ha. Har alltid vore småspist, men han har i det minste endelig lagt litt på seg. :)
Vom og hundemat får du kjøpt på Hundekjørerbutikken i Elverum, kjøper du 200 kg får du dettil 1750 kr. Frosne 20 kg blokker. Er jo litt jobb å få delt det opp, men det lønner seg :)
Katta har alltid tørrfôr stående framme, men jeg har gir han mye lettkokt fisk (sei for det meste), rene kjøttbiter av storfe og kylling. Svin spiser han ikke. Han elsker å få ordentlig mat, nesten på grensen til galskap (remjing mens jeg lager mat til meg selv :rolleyes:!
Ja, men også litt slitsom og stakkarslig til tider. Sånn ååååååååååh, klaaaaaaaaaag, syyyyyyyyyyyyyt med store øyne mens jeg skjærer opp kjøtt o.l til meg selv :rulleøyne. Det holder gjerne å la han snuse på litt løk, hehe.
Så søte dyr:) Kattene mine får gjerne posjonpakninger av wiskas og når de hører jeg tar ut en pakning av kjøleskapet, løper de ned trappa med to trinn i slengen, og smeiker alt de kan. Jeg har også en sjæfer som har gått på Rcanin spes. for sjæfer, desverre er det veldig dyrt. Så prøvde vi firstprice kjøttfor fra butikken. Og jeg må si at ikke kjims av det foret. Pelsen er blankere enn før, hun skiter mindre og elsker foret. Sprekere er hun også :D
De selger Vom & Hundemat på dyrebutikken Oslo City også. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.