< Tilbake til oversikten

Uff ... går opp ...

milja sa for siden:

Har gått på lavkarbo i våres, frem til juni. I sommer har vi kost oss med brød, is litt poteter osv.Men nå viser vekten at nesten alt er gått opp igjen bare denne 1,5 mnd. jeg hadde gått ned 10 kg..
noen erfaringer?

Matglad sa for siden:

Har ikke erfaring med å ha gjort sprekk på lavkarbo. Men jeg har jo en tidligere karriere som jojoslanker og Grethe Rode kursdeltaker, grøss. Da opplevde jeg jo det du beskriver.

Jeg tenker at dette jo beviser at du ikke har godt av et kosthold med mye karber, og at du jo går ned i vekt med lavkarbo. Hvorfor ikke bare snu deg rundt igjen og fortsette med lavkarbo.

Du skriver også at du har kost deg med brød, is og poteter. Jeg tenker at det er jo himla mye lavkarbomat du kan kose deg med i stedet.

Lykke til :)

Carisma sa for siden:

1 del stivelse binder 3 deler vann... Så når du har spist mye stivelsesrik mat som brød og poteter binder du mye vann.

Nerthus sa for siden:

fort opp er fort ned :) Fortsett på lavkarbo du og finn alternativer for kosen din så slipper du å gå opp ;)

Idamor sa for siden:

Milja: Jotakk har vært der ja. Gikk ned en del i vinter, og under kjøkkenrenoveringen her ble det masse karber. Fine rundstykker var jo så lettvint å varme i stekeovnen når man hadde komfyren i spisestua. Og slet skikkelig med å komme i gang på nytt igjen. Nå i ferien har jeg gått opp alt jeg har gått ned, pluss litt til. Så for ett par uker siden var jeg på mitt aller aller tyngste. Men er nå på vei ned igjen. Heldigvis.

Du klarer dette du også!

Photobscura sa for siden:

Holder nok en knapp på det Carisma sier, tipper ganske mye av det er vann, og det går heldigvis som oftest ganske fort av igjen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.