Ikke nødvendigvis. Jeg blir ikke dårlig i magen av den, kanskje litt kvalm om jeg spiser for mye.. men ikke noe verre enn at jeg ikke orker noe annet spisende på noen timer.
Var slik jeg og reagerte :)
Men.. visst man spiser en av disse sjokoladene når man er på kuren. Hvilken konsekvenser får det på kuren? Hvorfor kan man ikke spise disse heletiden? (for å sette det på spissen, har ikke tenkt å bare leve på slike selfølgeli ;) )
Gjelder dette alle sukkeralkoholer? Jeg trodde sorbitol var sukkeralkohol og den gir vel økt blodsukker, men maltitol gjør det ikke. Noen som veit hvor jeg kan finne ut av dette?
*Oligofructose and Erythritol are natural sweeteners derived from plant ibers which have a negative effect on blood sugar, do not support the growth of yeast, i.e. candida, and have no laxative effect
Litt lenger opp står det også:
Serving Size: 1 bar (1.8oz.)
Servings perbar: 1
Total Carbs: 16g.
Fiber Carbs: 14g.
Vel, der ligger jo svaret ditt da. Man skal ikke spise sjokolade hele tiden. Spiller ingen som helst slags rolle hvor mye sukkerfri den er. Den er uansett søtet med ett eller annet annet, og de færreste sukkerfrie sjokoladene er sukra med noe helt naturlig, eller med GI null. Man skal ikke stappe kroppen sin med kunstige stoffer, men med ren og naturlig mat.
Konsekvensene kan i ytterste fall bli vektstagnasjon, vektøkning, betydelige mageproblemer og at man forsaker annen sunn mat på kostnad av dette. Stort sett skjer det veldig lite med inntak av en rute eller 5 på en lørdagskveld.
Dessuten er det en grunn til at vi er tjukke da, å det må vi endre. Å spise sjokolade hele tiden er en av disse tingene vi må venne oss av med. Det er faktisk en heller stygg uvane har jeg kommet til, og egentlig kjempeunødvendig ettersom man etter 3-4 uker med god lavkarbo ikke trenger sjokolade, så da trenger man jo eeeeegentlig ikke å spise den bare for å spise den heller ;). Man har to valg; Spise den fordi man ikke gidder å tenke over det, eller tenke over om man egentlig MÅ ha sjokolade, eller om det er hjernen som tror det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.