< Tilbake til oversikten

Samlivsbrudd og opp i vekt! Kan noen hjelpe meg??

Gerd sa for siden:

Trist :klem:

Men kombinasjonen av samlivsbrudd, som skaper stress og sorg både kroppsllig og mentalt, trøstespising(selv om det er såkalt "lovlig" godteri) er nok grunnen, tror jeg.

Kunstig søtstoff er en kjent partystopper for mange
Salt(baconsvor) minder vann.

Antageligvis er apetitten ikke helt på topp heller i en slik situasjon, og det er også med på å stresse kroppen til å tro at man sulter den.

Lykke til videre :)

Zecola sa for siden:

Hei, det var trist å høre!

Siden du har holdt på i 2 år så virker det som du egentlig vet hva du skal gjøre men ikke orker el noe sånnt..

Vanskelig å si noe på mengde mat uten å vite hva du veier. For lite fett stikker ganske klart fram her da, men mulig du også rett og slett spiser for lite mat? Syntes i allefall det hørtes ut som veldig lite, men så er du kanskje ganske liten, ikke vet jeg.

Spiser du for lite vil dette i såfall bare gjøre det ennå verre med trøstespising. Spis nok mat til at du er mett, hiv på mer fett, sjekk at du får nok proteiner (prot er mettende) så kanskje du slett ikke får så lyst på noe mer å spise og dermed klarer å slutte med trøstespisingen. Evt, finn noe annet å trøstespise med, bringebær med fløte f.eks .. noe annet enn maltitol i allefall.. synes jeg har lest at maltitol ikke er så bra for oss på lavkarb (mulig jeg husker helt feil). Gå gjerne også til innkjøp av noe multivitaminer eller noe slikt for å være sikker på at kroppen i allefall har det den trenger selv om kanskje ikke du har det ;)

Sist av alt, når du står opp om morningen, fortell deg selv hvor fantastisk du er og at du føler deg fantastisk! Jada, det høres helt hull i hodet ut men tro meg når jeg sier at det virker..det bare gjør det. Si det gjerne høyt!
Begynner du å tenke negativt så ta deg selv på det og si til deg selv at det bare er tull å tenke negativt; og prøv å finne noe positivt istedet. Ikke sitt for mye stille å "surmul".. gjør på noe, samma hva..hvis en venn lurer på om du vil finne på noe så si ja, drit i om du er for trøtt og sliten og ikke vil, just do it. Så er det sikkert lurt å snakke litt med en god venn eller noe hvis du føler for det, vi er alle forskjellig.

Lykke til :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.