Da har jeg akkurat sett filmen "Julie & Julia" (www.filmweb.no/film/article209824.ece)
Og det må jeg si var en koselig matfilm!! :)
Fikk virkelig lyst til å kaste meg ut i den kulinariske himmelen det er å lage mat fra grunnen av og med skikkelige råvarer. Det synes jeg selv at jeg er blitt veldig flink til etter at jeg begynte på ketolyse/lavkarbo - ikke noe ferdigmat her i gården mere (bortsett fra en del sauser da, men det er ren latskap og litt tidsklemme :rolleyes:).
Flere som ble inspirerte??
Andre gode matfilmer å anbefale?
Kommer bare på et par til i farten, og det er "Hjerter i chilli" og "Babettes gjestebud"
Eller Kokken, tyven, hans kone og hennes elsker av Peter Greenaway :p. Neeida. Fysj :p.
Jeg må si at jeg fortsatt i dag lurer på hvordan kyllinglår dyppet i sjokolade smaker, jfr Chocolate ...!
Syns Julie & Julia var ganske kjedelig jeg...
Men fikk veldig lyst å kjøpe meg en lavkarbo-kokebok og lage ALLE rettene i den :P
Noen som har forslag til en bra lavkarbo-kokebok?
Ha, ha, ikke mye fart og spenning i den filmen, nei ;).
Synes at det er mange gode lavkarbokokebøker der ute, så det er vanskelig å anbefale noen spesielle. Fosseid og Lindberg var de jeg først tenkte på da... :)
JAA! Og så ble jeg bare såå imponert av Meryl Streep. Jeg likte den så godt at jeg har funnet fram til Julie på nettet jeg da. Det ser i alle fall ut til at det er bloggen hennes. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.