Luselise sa for siden:
Husk at den skal være kjempestor, med en liten strikket baguett og en enda mindre strikket alpelue til pynt.
Haha, så morsomt :)
Luselise sa for siden:
Husk at den skal være kjempestor, med en liten strikket baguett og en enda mindre strikket alpelue til pynt.
Haha, så morsomt :)
Photobscura sa for siden:
Nå synes jeg du tar litt hardt i, altså! Jeg tror han nøyer seg med en ribbestrikket en i mørk mosegrønn til å matche de brunspraglete Harry Potter-brillene sine. Eventuelt en i grått raggegarn, ettersom han tross alt har fått noen voksenpoeng i skjegget sitt.
Vibeke-67 sa for siden:
Luselise, mulig du synes dette er veldig morsomt, men synes du skal være litt forsiktig med å fortelle så mye detaljert om et medlem her. Ikke sikkert Photoobscura ønsker å fortelle så mye her inne om seg selv.
Siden tråden handler om noen spørsmål du ikke har forstått så synes jeg du skal holde deg til det jeg, og ikke spre uhygge her inne.
Luselise sa for siden:
Johnny D er kanskje ikke så kravstor, men hvis du skal strikke lue til meg, vil jeg iallfall ha pynt på.
Lykke til hos Lise!
Ja, kanskje på tide å hanke tråden inn på sitt opprinnelige tema.
Jeg synes ikke det er spesielt ubehagelig altså, kanskje mer litt rart at et helt ukjent menneske er så interessert i trivielle detaljer om meg, men det holder nå :p. Vil noen vite flere spennende ting om meg, så spør :D.
Om du vil ha en lue med pynt på, så er det bare å bestille, Luselise. Du skjønner, jeg strikker på bestilling! Haha.
Luselise sa for siden:
Hva mener du med at jeg sprer uhygge "her inne"? Du beveger deg på kanten av hva som er greit å skrive syns, jeg. Ta deg en pære, så ringer jeg på hos deg og sier ifra hvis jeg vil ha din mening om noe i fremtiden.
Ok, hade
Jeg må vel også si at "uhygge" er et litt vel sterkt ord. Underligheter er mer passende.
Og jeg kan passe på meg selv, altså :).
Luselise sa for siden:
For å være ærlig er jeg ikke spesielt interessert i andre enn meg selv - men alt lå jo til rette for å tøyse og tulle med lett tilgjengelig informasjon om deg :)
Du skal ikke se bort ifra at jeg bestiller et stort parti strikkede luer av deg. Jeg har en følelse av at du er skikkelig flink, nemlig. :cool:
Ikke vri deg unna! Jeg vet du sitter med camcorder med 200 mm zoom, nattlys og varmesøker under en busk i bakgården min og venter på at det blir mørkt.
Jeg er superflink!
Vibeke-67 sa for siden:
Mulig du synes det er på kanten av hva som er greit å skrive, men jeg synes nå det var underlig å lese alt du visste om Photo. Så hos meg er det på kanten av hva man skriver om på et forum om kosthold.
Og meningen min skriver jeg der jeg ønsker så lenge det er på et åpent forum i en åpen tråd.
Opplever forøvrig utrolig mange tråder som tar av og handler om helt andre ting enn kostholdet. Lurer på hvorfor det er sånn? Jaja. Får gå og ta meg en pære jeg da :ja:
Ønsker alle en fortreffelig dag :heia:
Ok, hva handlet tråden om igjen?
Luselise sa for siden:
Ikke vær barnslig, jeg skal jo lage en spillefilm om deg og da bruker jeg selvsagt Canon XH A1.
Kan du strikke en Marius-genser til meg?
Luselise sa for siden:
Ok, hade
Luselise sa for siden:
Den handlet om alt det positive ved å være vegetarianer, og at du vurderte sterkt å bli det igjen.
Jeg strikker faktisk en til deg nå, av håret ditt som jeg har samlet opp fra hodeputen, børsten og sluket ditt. Den skal du få på valentine.
Neida. Jeg strikker faktisk en til meg selv, så jeg vet først etter jeg har strikket den om jeg kan, det er litt nye landskap for meg, serru. Men det blir jo temmelig dyrt :o.
Hahaha. Ja, nettopp :p.
Luselise sa for siden:
Tror ikke det hadde blitt rare genseren av det tynne, loslitte og helbleika håret mitt, men jeg sparer på skjeggstubbene jeg napper fra ansiktet mitt - jeg kan spinne de på rokken min og lage garnnøster til deg.
Jeg vil ha denne Marius-genseren: cvkrogh.blogspot.com/2010/01/...vaders-pa.html
Vibeke-67 sa for siden:
Bare en liten kommentar til:
Utrolig kul genser :heia:
Da har vi noe til felles :p.
Åh, den var skikkelig fet! Men mariusgenser er jo enda finere med raglansfelling, da. Som her: 3.bp.blogspot.com/_bqNcOabro78/SrZixWNVWnI/AAAAAAAAAkw/DB5u1exeLlM/s400/011.JPG
Luselise sa for siden:
Hei, hei - jeg aner ikke hva raglansfelling er, jeg ser kun forskjell på mønsteret.
Hvor mye tror du en slik genser kommer på?
Om du ser på ermene, så er de strikke inn i genseren, og ikke ermer etterpå som er sydd på. Blir penere.
For en mariusgenser ville jeg nok minst tatt et par tusen. Er mye jobb :o. Men jeg vet ikke om jeg tør å ta bestilling på en mariusgenser før jeg har strikka ferdig min egen først :).
Zincite sa for siden:
Føler ikke for å kommentere alt i tråden, men denne likte jeg også :cool:
Nå blir det visst ikke fritidsproblemer i høst, og det blir en julegave mindre å tenke på om jeg bare får opp dampen :)
Må bare å finne ut garnbehov for å ha nok til en litt større versjon. Takk for link til oppskrift :)
Luselise sa for siden:
Aha, jeg forstår. Jeg prøvde forøvrig å lære meg å strikke en gang, da sa moren min at jeg strikket så jævlig hardt, så det kom jeg aldri til å få til. Så slo hun meg med en kjepp. Neida, hun slo meg ikke.
Milde Moses, quinde - 2000 kroner. Det har jeg ikke råd til, så jeg får nøye meg med å se på bilder av folk med Marius-genser på.
Luselise sa for siden:
Kan jeg ønske meg den genseren i julegave av deg?
Zincite sa for siden:
:p beklager, den er allerede "etlet til en annen". Jeg er dessverre ikke effektiv nok til å klare å strikke 2 før jul :cool:
Men jeg skal ut og kjøpe garn i morgen den dag :ja:
Ja, jeg skjønner det er dyrt, altså, det hadde vært for dyrt for meg også, men jeg vet om de som tar langt mer som ikke nødvendigvis er noe flinkere til å strikke enn meg. Men jevnt sett er det fortsatt utrolig dårlig timesbetaling for meg :p. Jeg livnærer meg nesten med strikking ved siden av en ganske beskjeden inntekt, så jeg kan faktisk ikke ta mindre. Det blir mye penger bare for garnet til en sånn genser :o.
Men jeg kan slå deg med en kjepp helt gratis.
chili sa for siden:
.. Drar opp igjen temaet til denne tråden her, jeg.
Kanutten sa for siden:
[INDENT] Opprinnelig lagt inn av ketolysebloggen.blogg.no, her.
1. NÅR man får utslag på ketolysestixen - er man da i ketose? Man har utslag på ketoner... Det kan jeg også få etter å ha spist et fett måltid og det uten at man trenger være i ketose i snitt i løpet av dagen... Visst ikke, hvordan vet man da om man er i ketose? Tja si det?? Det er sikkert best å holde seg etter ketolyseboka..
OM man overskrider 15 karbs om dagen, detter man da ut av ketose? Der må du teste deg frem. Jeg er i ketose til rundt om 40 karber.. Og da spiser jeg etter ketolyseprinsippet ganger to i løpet av en dag. Eller er det kun feil mat som gjør at man detter av? Neida, spiser du tom lovlige karber kan du få negativt utslag ...
OM man detter ut av ketose, tar det da like lang tid å komme i ketose igjen da, som det gjorde første gangen? Sånn ca 2 dager? Jeg kan gå ut og inn i ketose flere ganger i døgnet hvis jeg skulle sjekke med sticks hver gang.. Det kommer an på hvor mye fett/karbohydrater hvert måltid har.
TUSEN takk til de som kan svare meg på dette! :)
[/INDENT]
Luselise sa for siden:
Jeg får se om jeg klarer å spare 2000 kroner til en strikket genser, ellers får jeg bare gå rundt i de tynne flanellskjortene mine.
Du kan heller piske meg på ryggen med en nykokt ål - kjepp er så 2004.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.