< Tilbake til oversikten

Et enkelt spørsmål om ketose

Debz sa for siden:

Det er sikkert et svar til dette et eller annet sted, men jeg spør her og kan moderator bare slette tråden etter jeg vår svar... :o

Et enkelt og veldig dumt spørsmål....kan man være (leve) i ketose uten å gå ned i vekt??

Håper virkelig noen kan hjelpe meg her...:)

Gerd sa for siden:

Ja, man kan være i ketose uten å gå ned i vekt. Noen må ned i såpass lite karber som 15/20 for å gå ned i vekt (ref. ketolysboka)

Her er en fin tråd fra Nille, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

Photobscura sa for siden:

Ketose er vektregulerende, så ja, man kan også gå opp i vekt på i ketose dersom man er undervektig, gitt at man spiser nok og godt nok sammensatt.
Men om du tenker på noen som er overvektige som ikke gjør det, så hender det jo at man får kortere eller lengre platåer, også tidlig i prosessen. Noe av det verste man gjør er i hvert fall å stresse og lete etter alle mulige slags løsninger når man ikke har vært på kostholdet i mer enn noen uker, og tross alt har hatt et greit vekttap i snitt ... Sorry, men pun intended :o.

Kitt sa for siden:

Du kan jo lese litt her!

Debz sa for siden:

Jeg leter ikke etter noen unnskylding eller noe annet egentlig, bare et svar til et enkelt spørsmål. Jeg hadde en diskusjon med en annen som ikke er i dette forumet og jeg sa jeg kunne spør her...takk for svarene.

Debz sa for siden:

Ja takk, jeg har lest den og kom med egen kommentar... ;)

Kitt sa for siden:

Sorry!:o Så ikke det!:p
Ble bare litt ivrig!:o

Debz sa for siden:

Det gjøre ingenting...jeg kunne gjerne ha diskutert dette en del mer men det er så vanskelig for meg å forklare hva jeg mener på norsk. Tror nok det er best å la det ligge...:o

Kitt sa for siden:

Du må gjerne prøve å forklare deg på engelsk om det er lettere! :)
Er du opprinnelig amerikansk?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.