< Tilbake til oversikten

Høres dette ok ut for en dag?

slankeguri2 sa for siden:

Jeg er ganske ny på om det er noen som kan komme med tips om det jeg spiser til hverdags ser ok ut.

Frokost: 1 stk skyr event. to fiberrik med skinke, cottage cheese etc.
Mellommåltid: rosiner og nøtter
Lunsj: Egg av et eller annet slag eggerøre, stekt, kokt.
Middag: kjøtt eller fisk og grønnsaker event. saus.
Mellommåltid: rosiner og nøtter
Kveld: Enten fiberrik eller 1 skyr.

Vann.

På forhånd takk for svar.

mamma87 sa for siden:

Rosiner?
vanskelig å svare når du ikke sier hvilken filosofi du følger

Megvel sa for siden:

Du skal i ketose?
Mellommåltid: Det er store mengder sukker (dog naturlig) i rosiner.
Ellers, for mye melkeprodukter og for lite grønnsaker! Du skal gjerne spise en halvliter til en liter grønnsaker over jorden hver dag! Og mye mer fett må til i ketolyse.

Photobscura sa for siden:

Jeg er enig med deg, Megvel, men vedkommende sier ingenting om ketolyse ;). Nå står det lite om mengde på andre måltider enn frokost og kvelds, men jeg synes det så litt lite ut ...?!
Skyr er jo liksom ingenting, den er jo så godt som fettfri. Klarer liksom ikke å forstå at det kan bli et måltid ut av noe sånt :confused:.

mamma87 sa for siden:

på lavkarbo jo, de inneholder bare 2,7g per stk(de nye)

Photobscura sa for siden:

Det spørs akkurat på hvilken filosfi/retning du har valgt. Ikke alle som følger Ketolyse ;).

slankeguri2 sa for siden:

Takk for mange svar :)
Jeg har egentlig ikke lest nok om hvilke retning jeg tenker å gå på, men at jeg ønsker en lav karbo diett. Skal sette meg mer inn i de forskjellige retningene.
Jeg synes også at 1 stk skyr er for lite til frokost, men fikk anbefalt det av en som hadde gått på lav karbo diett.
Jeg trodde kanskje skyr var mer et mellommåltid innimellom eller kveldsmåltid.

Rosiner kutter jeg ut, har tenkt på det selv også at det ikke er bra.
Grønnsaker til alle måltider, kanskje jeg må prøve å få i meg mer fett.
Kan man foreksempel spise litt avokado til måltidene, eller bruke ekte majones på maten være et tips for å få med fett delen?

Kitt sa for siden:

Her kan du lese om en hel masse ang. lavkarbo

Spiser du deg passe mett hver gang du er sulten, faller liksom ideen om mellommåltid bort. Mellommåltid er litt sånn GR- etterslenger. Vi trenger ikke det for å holde forbrenningen ved like, fettforbrenningen forgår hele døgnet uansett, den!:D

Avocado er veldig bra og selvfølgelig bruker vi ekte majones. Lettprodukter er som regel tilsatt karber for å bli "lettere"!:eek:

unaturligslank sa for siden:

Det er sant at vi ikke trenger mellommåltider, men jeg synes det er greit likevel jeg. Bedre å ta et sunt mellommåltid når man er fysen på noe enn å sprekke fordi det er lenge mellom måltidene og man kjenner et psykisk behov for mat:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.