belino sa for siden:
Hva betyr det, og hvilken betydning har det i ketolysekuren?
belino sa for siden:
Hva betyr det, og hvilken betydning har det i ketolysekuren?
Greddy sa for siden:
sukkerarter er sukker som glukose, fruktose osv
Gerd sa for siden:
Sukkerarter er sukker og dermed raske karber, og er ikke noe som skal inntas på ketolysekuren:)
Torkil sa for siden:
Hei
Karbohydrater - hvorav sukkerarter. ????
Dette er noe som er innført for å forvirre forbrukeren.
Man leser f.eks. at det pr 100 gram er:
30 gram karbohydrat hvorav 2 gram er sukkerarter.
[color=blue][/color]
Det betyr at det er 20 gram karbohydrat i varen pr 100 gram.
Av disse 20 gram er 2 gram sukkerarter ( glukose,fruktose,galaktose ets ) mens resten, 18 gram, er stivelse - som er lange kjeder av sukkerarter - som i fordøyelsessystemet nedbrytes til - ja - sukker
Ikke la deg lure.
Vennlig Hilsen
Torkil
Kitt sa for siden:
Kjæreste, flotteste dr. Torkil! Nå er det vel du som forvirrer her! :eek:
20 gram eller 30 gram eller....:confused::confused::confused::confused:
belino sa for siden:
Hehe, litt forvirret jeg også, nybegynner som jeg er. Hva betyr det praktisk for meg? Hva skal jeg forholde meg til, og kan produktet spises? Hjelpes, jeg er livredd for å gjøre noe feil. Før jeg begynte å lese meg til dette visste jeg knapt hva en karbohydrat eller protein er. :p
Malaco har forresten gått nytt godteri. Salte, myke lakris. Over 80 g karber/100 gram! :eek:
Rocky-Balboa sa for siden:
Hvordan er det egentlig med Atkins Advantage som jeg dessverre har blitt mer eller mindre avhengig av?
Det står at det er 1,7 gram "net carbs" eller noe slikt, men 19 gram carbs totalt...
Kan man spise dette eller ikke?
Kitt sa for siden:
Sånn rent pga karbene kan du spise den, ja!
Men du skal jo bruke karbene til å få i deg mest mulig grønnsaker sånn at du ikke går glipp av noen viktige vitaminer og mineraler!:eek::p
Barene inneholder også kunstig søtstoff som kan opprettholde søtsuget. Sa noen avhengighet?:p
Inneholder vel en del annen "muffins" også!
Som nødproviant en sjelden gang eller i stede for å sprekke på noe myyyye verre, joda, det funker nok!:)
Photobscura sa for siden:
Jeg tror nok bare Torkil skrev feil i eksemplet sitt, så enten skulle alle tallene være 30, eller 20.
Kitt sa for siden:
Jeg skjønte det, men for en allerede forvirret sjel, kan det jo nesten bli for mye, når tom han roter med tallene!:p
Photobscura sa for siden:
Ja, ikke sant! Torkil! Kom og redigér innlegget ditt :p!
Rocky-Balboa sa for siden:
Det er dette jeg lurer på om gjelder også Atkins Advantage?
Yonah sa for siden:
Du skal kunne trekke i fra sukkeralkoholer, ikke sukkerarter genrelt.
Atkinsbarene inneholder 2-3 g nettokarbo pr stykk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.