Jeg har vert veldig plaget med hodepine etter jeg begynte på atkins. Byttet og p-piller rett før jeg begynte så det kan være det. men er det noe med atkins som kan fremføre sterk hodepine daglig? jeg drikker bare vann. og MYE vann hele tiden. Jeg spiser heller ikke noe nå som jeg ikke har spist før. (uten om lindgrebrød da :rolleyes:). begynner å bli temmelig lei dette.
Skulle til og tipse om mer vann når jeg så overskriften her ja. Men om du drikker mye vann er det nok ikke det.
Men pass på og fordel vannet utover hele dagen og kvelden, at du ikke bare styrter nedpå en halvliter om morgenen og en ved middag, men tilfører kroppen væske sann innimellom. (Kan hende du gjør dette allerede, men tenkte og tipse om det for sikkerhets skyld;) )
Jeg ser du er ganske ung og derfor så kan det hende at du er mer fysisk aktiv enn andre Atkinsere, det er mulig du trenger litt mer karbo enn andre her. Jeg foreslår at du prøver å øke på med grønnsakene.
Hei Helene!
Hvor lenge har du gått på Atkins induksjon? Tror ikke det er så lurt med Lindbergbrød, for da blir det liten plass til grønnsaker.
Det er ikke uvanlig med hodepine de første 14 dagene. Dette er helt ufarlig og gir seg,-så du slipper hodepinen etter hvert.
Fint at du drikker mye vann, men du skal ikke gå sulten. Spis deg mett på de lovlige tingene, det kan også hjelpe.
Ellers kan hodepine ha mange forskjellige årsaker. Jeg synes du skal gå til lege å få det undersøkt, hvis dette vedvarer. Ikke uvanlig at f.eks nakke,- skulderplager gir hodepine.
Jeg er egentlig over induksjonen. har gått i 4 uker nå.. spiser mellom 20-30 karb. for dagen.. jeg har tengt å gå opp ytterligere etter hvert men jeg har en del å ta av så jeg venter litt til. for jeg vil fort ned. jeg tar multivitaminer. og drikker jevnt hele tiden. trenger ikke så mye. men jeg er en del ute å går mellom timene på skolen :P jeg går faktisk aldri sulten. og spiser nok med mat.. har litt plage med nakken og har skiftet p-piller som kan føre til mere hodepine.. tengte jeg skulle ta en tur enten til helsesøster eller til legen snart om det ikke gir seg
Jeg ser du har hodepine og lurer på hvorfor.
Vel, det er ganske vanlig til å begynne med å få litt /mye hodepine. jeg var veldig plaget. Det kan være for lite karber i forhold til ditt aktivitetsnivå, lite vann eller simpelthen karboabstinenser.
DET er vanlig DET:D Da gir det seg snart....
Hvis det ikke gir seg snart , så vil jeg alikevel anbefale deg å øke karboinntaket litt. det kan hende du spiser mindre enn du tror.
Da jeg leste at du har nakke-vondt, reagerte jeg.
Nakken er som et "knutepunkt", og sender smerter enten ned i ryggen, eller til hodet.
(Selverfart)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.