< Tilbake til oversikten

Ingen sure oppstøt, men svimmel

vidar sa for siden:

På grunn av hypofysesvikt, har jeg i flere år slitt med vekta. Etter at jeg fikk medisiner har jeg ligget stabilt på 102 - 105 kg.
Har prøvd ymse slankemetoder uten synlig hell. jo - jo.
Fattet interesse for lavkarbo, og etter "studier" slo jeg til.
Var redd for sure oppstøt med så mye fet mat, (følger i hovedsak Skaldeman sin teori om fettprosent). Har tatt bort galleblæra.
Etter ei uke kan jeg melde at jeg ikke har hatt plager med magen i det hele tatt.
Mot normalt et par ganger i uka.
Har gått ned fire kg.
Minuset er at jeg på dag 6 og 7 har hatt tilløp til svimmelhet. Har andre opplevd dette.

Vidar

Kitt sa for siden:

Svimmelhet er en vanlig bibirkninng som oppstår når du har gått tom for lagrede karbohydrater og kroppen enda ikke helt har fått teken på å bruke ketoner som brennstoff!:p

Jeg har heller ingen galleblære lenger og det har ikke vært noe problem annet enn at jeg får litt diare om jeg spiser for mye fett for fort på tom mage!:eek:

Devana sa for siden:

Denne burde kanskje flyttes til spørsmål og svar.
Men jeg kan skrive under på svimmelhet, absolutt. Jeg går og suser, vingler og sliter skikkelig, men har hørt at det skal gå over etterhvert som kroppen kommer inn i det "nye systemet". I verste fall kunne det ta opp til 4-6 uker leste jeg et sted (akkurat nå husker jeg ikke hvor, men sikkert på forumet). :)

Kitt sa for siden:

Stemmer det, at det kan ta opp til 4-6 uker før kroppen får teken på å bruke ketoner som brennstoff!:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.