Har lest her gjenntatte ganger at mange får vann i kroppen hvis de skeier ut på lavkarbo. Har selv ikke skeia ut en eneste gang siden oktober så har jo ikke gjort denne erfaringen selv.
Nå har jeg levd på 0 karbo siden slutten av juli og i helga spiste jeg litt karbo pga bursdagsfeiringer både lørdag og søndag. Spiste nok maks 15 karb om dagen og var fremdeles i ketose (den bryter jeg ikke frivillig, da må jeg tvangsmates). Og i går når jeg våknet følte jeg meg litt stiv i beina, og gikk på vekta. Opps opp 1,5 kilo. Hadde allerede i dag gått ned halvparten igjen, så ikke stressa. Bare veldig interessant at man kan få vann i kroppen fra 0 karbo til ca 15 karbo også.
Så dette var i hvert fall en nyttig erfaring for meg. Nå vet jeg at når jeg er ferdig med mitt 0 karbo prosjekt skal jeg øke karb langsomt :).
Har egentlig aldri hatt problemer med vann i kroppen før, så dette var litt interessant.
I forhold til 0 karbo, så var hensikten min med dette å forsøke å bryte et seigt vektplatå. Gikk fort ned 1,4 kg og det etter å ha stått stille i nesten 6 måneder. Så det er jo utrolig deilig. Etter å ha gått ned 1,4 kg, stod jeg stille i 4 dager og så kom jo helgen hvor jeg ikke levde 0 karbo. Så nå må jeg få ut vannet av kroppen, så får vi se hvordan vekta utvikler seg. Håper jo at vektnedgangen skal fortsette. Hvis ikke er det noe galt med stoffskiftet mitt, som må utredes har jeg fått tips om.
I forhold til generell form på 0 Karbo, så fikk jeg et enormt energikick etter ca 1-2 uker. I grunn på lik måte som da jeg gikk inn i ketose. Men desverre nå som da, har det mer normalisert seg. Skulle gjerne hatt et evig energikick :). Huset er ihvert fall ryddig og rent som aldri før :).
Så akkurat nå merker jeg ikke noe særlig forskjell på 0 karbo og vanlig ketose. Har lurt litt på om jeg har blitt tregere i magen, men egentlig så går jeg bare litt sjeldnere på do. Jeg spiser jo veldig mye fett, noe som alltid har satt veldig fart på magen. Får jeg problemer med magen, får jeg avbryte og gå tilbake til vanlig ketoselivsstil.
Men først vil jeg se om jeg kan få av meg noen kilo til. Håper med dette å sette skikkelig fart på fettforbrenningen som har vært i dvale lenge nå.
I forhold til matlaging og handling så er det jo utrolig enkelt. Jeg steker f.eks. noe kjøtt eller fisk og har masse smør til. I lengden hadde jeg nok blitt litt matlei på 0 karbo, merker jeg savner litt fløte, rømme, tacosuppe, lasagn osv.
Det som er spennende er at nå får jeg jo virkelig perspektiv på hvor mye jeg kan unne meg på 15 karbo om dagen som jeg normalt gjør. Det virker jo som en lek etter å ha levd på 0 karbo en stund. I helgen fikk jeg jo følelsen av å skikkelig skeie ut, hehe :). Til tross for litt ensformig mat akkurat nå, er det verdt det dersom dette nå gir resulatater. Kiloene jeg har mistet har jeg mistet på magen, noe som faktisk har gjort en stor forskjell. Det var der jeg hadde igjen de mest irriterende kiloene.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.