< Tilbake til oversikten

Kremen skiller seg ...

frkDoug sa for siden:

Hver gang jeg pisker krem og bruker litt splenda som søtning, skiller den seg...den er fin i 5 min, så begynner det å renne masse vann ut av den..Gjør jeg noe feil, eller er det bare splendaen som ikke kan brukes i krem ?

manne sa for siden:

Jeg har brukt Splenda til alt i snart 4 år og har aldri hatt noe problem hverken med pisket krem eller baking...

...så noe svar på hvorfor kremen din skiller seg har jeg ikke.... :rolleyes:

Kitt sa for siden:

Pisker du kremen for lenge, skiller den seg.....
Er det for varmt i rommet, skiller den seg......
Er piskere ikke HELT rene, skiller den seg....
Er bollen ikke helt ren, skiller den seg......

Men skiller seg pga Splenda/søtstoff har jeg aldri opplevd!:confused:

Krøllerellerei sa for siden:

Min farmor sa alltid: "Du får pisket ordentlig krem i hundedagene." Det er jo akkurat nå, faktisk til den 23., så om hun har rett får du kremen stiv uten at den skiller seg fra onsdag av i neste uke. Fram til det ville jeg sørget for ren redskap og ikke piske for mye.

Lykke til!

Modezty sa for siden:

Hvis det er veldig varmt på kjøkkenet, pleier jeg å putte mikserne og bakebollen i kjøleskapet før jeg lager krem. Da pleier det å gå fint :)

sarasirene sa for siden:

Har nå hørt motsatt jeg da ;) at man ikke får pisket orntlig krem i hundedagene...

Men jeg har opplevd at det kan sive vått utav kremen selv ved å bruke vanlig sukker, så er sikkert ikke splendaen det står på...

Krøllerellerei sa for siden:

Haha, jeg har skrevet feil! Du får IKKE kremen ordentlig..

kineserbolle sa for siden:

Japp, dene tiden er den verste for krem generellt - hunsker farmora min hatet at det var flere bursdager på denne tiden og alle ville ha fløtekaka hennes! Den ble bare aldri bra ved hundedagene :p

Hamster59 sa for siden:

Har også hørt at sånt kan skje om sommeren, så jeg er ekstra forsiktig da. Det går også an å vente med å tilsette det søte til slutt, men vet ikke om det har noe å si. Personlig liker jeg best usøta krem, men det er jo en smakssak.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.