< Tilbake til oversikten

"Fettguide"..

mofe sa for siden:

Så bra!!!

:(

Gamla sa for siden:

:) Enig,- men jeg har lyst til å anbefale mer fisk også,- spesiellt fet fisk.

mofe sa for siden:

:ja:

friflex sa for siden:

Jeg er ikke flink her, skal starte en tråd under oppskrifter som heter superenkle fiskeoppskrifter eller noe sånt, der jeg vil ha tips til enkle fiskeretter som tar kort tid og lage, og er godt på smak:p

Huldr sa for siden:

Feit fisk er bra det... men det inneholder miljøgifter og bør derfor ikke spises for ofte.
Det er så innihampen trist.... :nedfor:

smosje sa for siden:

Scilla, har du lyst til å skrive litt mer om dette? Ville gjerne skulle ha visst litt mer om akkurat det, for jeg vet ingenting om det :confused: . Om du har lyst, asså!

Huldr sa for siden:

Hei Smosje!

Har lyst, men vet ikke så mye... pga hjernetåka mi glipper alt jeg leser så fort :nedfor: Men jeg skal prøve å finne ut mer om dette legger det til lista mi
Men det kan ta litt tid altså... :_plystre: (På den annen side kan det hende at jeg er VELDIG inspirert til å finne ut noe om dette i morgen f eks :p )

Gamla sa for siden:

Hei Scilla!
Du vet sikkert mer enn meg om dette, men jeg synes du skal spise fisk hvis du liker det!
Kan vel ikke være så mye miljøgifter at en skal la være å spise fisk, når du har lyst på det??? Jeg spiser fisk når jeg har mulighet til det og gidder å stelle det til. Det blir jo ikke hver dag, men flere ganger i uken. Blir fortere lei av kjøtt enn av fisk.

Huldr sa for siden:

Hei Komkari! :)

Jeg spiser fisk jeg... elsker laks! Spiser litt for lite riktignok, men målsetningen er tre måltider med feit fisk i uka. Mer tør jeg ikke... Det er nok temmelig mye miljøgifter i fisk jo, dessverre... Kvikksølv, PCB mm. Man står i fare for å bli kvikksølvforgiftet dersom man spiser mye tunfisk - ang laks må jeg lete opp litt info... Skal prøve å få gjort det snart!

Gamla sa for siden:

Det gjør jeg også!

Kristian sa for siden:

PCB innholdet i fisken er konsentrert i de brune partiene i fisken, resten av fisken er OK. De fleste tar bort det brune når de spiser laks men jeg ser at i tunfiskboksen så er det brune fettet tatt med.

Jeg viste ikke at and var så feit, da skal jeg ha and neste gang jeg er på kinaresturang:D

mofe sa for siden:

hvilke partier av fisken er "de brune partiene av fisken"...? :confused:

Huldr sa for siden:

Hvor har du dette fra, Kristian?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.