Kanskje ikke rare 'måltidet', men jeg spiser dette støtt til kvelds. Særlig om jeg vet at jeg ikke har fått i meg mye fett ellers gjennom dagen.
5 - 7 skiver gullsalami (disse er mye mindre enn vanlige salamiskiver)
Flere skiver ost
Man legger salamiene utover på et fat, helst unngår jeg å la dem ligge oppå hverandre. Deretter dekker man over med ost. En eller annen type ost som blir god smeltet, selv bruker jeg vanlig Norvegia.
Kjører dette i omkring halvannet minutt i mikro (700W). Osten vil smelte, og boble seg til og bli delvis stiv/sprø på deler av salamiene.
Ta en gaffel, spis og nyt!
Om man foretrekker vanlig salami, så vil jeg tro osten får samme effekt på disse også. Men jeg liker rett og slett gullsalami mye bedre. :)
Går helt fint i stekeovn, tror oppskriften på det står et eller annet sted i tråden.
Er kjempegodt! Jeg tar Kavli sin med rosèpepper og lager "potetgull" som nytes sammen med en god, hjemmelaget rømmedip!:sikle:
Fyller stekepannen, så det blir som en pannekake, steker det til det blir gulbrunt. Bruker å ta det over på stekepapir og skjere med pizzahjul i passe trekanter. Det som er bra er at det går fort. Har aldri prövd å lage det i micro... :rolleyes: Må jeg teste....
Jeg testa stekovnen - og resultatet var prima. Nammis:p
Skal nok prøve steikepanna senere - ikke siste gangen dette skal nytes. Prøver med smør og pålegg i morgen tidlig. :D
Salami og ost på den måten høres namnam ut! Skal prøves snarest!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.