Sitter og leser meg opp veldig på LCHF dietten jeg skal begynne på i september. Føler jeg må være skikkelig forbredt før jeg begynner på dette, for nå skal jeg ned over 35 kilo og leve på denne dietten resten av livet.
Hva anbefaler dere at jeg har i skapet når det gjelder bakevarer?
Det jeg skal bake framover er: Lavkarbo brød, pizza bunner, boller, rundstykker osv osv.
Hva er basisvarene jeg må ha for å bake? Er det noen som har en god liste på dette?
Men skal du spise så enormt mye brød og slikt da? Vil bare du skal være klar over at slikt kan stoppe vekttapet for en del.
De første 3månedene var det eneste jeg hadde av det som er nevnt over her søtstoff og et glass med johannnesbrødkjernemel...
Slenger bare inn en kommentar her jeg, så jeg får beskjed om det kommer noen flere bra innspill:)
Jeg handla forresten ikke inn noe på forhånd før jeg starta. Bare å begynne med en gang om du vil;). Man får jo det meste man trenger til deilig lavkarbomat i matbutikken.
Neida, blir nok ikke enormt mye, men vil prøve å variere så mye som mulig. Tenker det er greit å ha ting i hus, og det som skal bakes med er som regel tørrvarer og holder lenge.
Det er vel også en del av disse varene man bruker i hjemmelaget sauser også for å få det litt tjukkere.
Har også sett mange bruker eggmelk og kaffe som jeg vil prøve.
Men men, da har jeg værtfall en liten liste å gå ut i fra
I begynnelsen blir det nok mest rene kjøttprodukter, egg, litt grønnsaker som blir tingen:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.