< Tilbake til oversikten

Opp og ned og opp i vekt!

Hedda76 sa for siden:

Hei. Har vært i ketose i 26 dager, gikk ned 2,5 kg. de føste 3 dagene, så gikk jeg ned 1 kg. på de neste ukene tilsammen - deretter har vekta hoppet opp og ned og opp igjen flere ganger. Det varierer på ca. 200 g. hver gang.
Er det vanlig, trodde stort sett man gikk ned eller sto i ro, men ikke skulle gå opp i vekt?

Kitt sa for siden:

Vann får ofte vekten til å oppføre seg som en jojo!

Jeg blir full av vann om jeg skal ha mensen, eggløsning, spiser bacongull, sover dårlig, drikker for lite........

Om du veier deg litt sjeldnere vil du ikke bli så forvirret av disse opp-ned-opp-ned-opp- greiene. En gang i uken holder i massevis! ;):D

Og husk å bruke målebåndet på strategiske steder hver14. dag eller bare en gang i måneden!:heia:

Bærtolina sa for siden:

Ellers så kan jo også menssyklus påvirke vekta. Du bør kutte ut å veie deg - kanskje bare veie deg en gang i mnd - heller bruke målebånd kanskje? Det er jo ikke vekta, men kroppstørrelse som betyr mest, egentlig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.