< Tilbake til oversikten

Snop uten kh

heart sa for siden:

Når jeg har lyst på noe "lovlig" søtt i en fart, lager jeg varianter av dette:
Smelt litt kokosolje, tilsett steviadråper f.eks. vanilla creme, eller stevia chocolate. Rør inn litt salt og sukrinmelis etter smak, litt kardemomme.
Du kan også tilsette litt kakaopulver for å få ren sjokoladesmak, Peanøttbutter uten salt, eller du kan ha både sjokolade + peanøttbutter for å få en snickers variant.
Hell dette i silikonformer (isbitformer) sett det i fryseren i 15 min. Ferdig.;)

Augustina sa for siden:

Hvor får jeg tak i steviadråper med sjokolade? :D

heart sa for siden:

Kjøper dem på iHerb.com.:)

Augustina sa for siden:

Aha, man får kun tak i disse på utenlandske nettbutikker?

heart sa for siden:

Ja, det er fremdeles så vidt jeg vet ulovlig å selge som menneskeføde her landet. Men de selger det på noen norske nettsider også, men da heter det at det er beregnet som dyrefor:D:D Men tror ikke de har med smak til dyrene.:D

Augustina sa for siden:

Hahaha, tviler på kuene trenger fôr med sjokoladesmak. Leverer de fort dette nettstedet? Hva koster frakt?

heart sa for siden:

Det tar noen uker... men så lenge du bestiller for under 200 kr, så slipper du toll, og frakten er ca. 62 kr. hvis forsendelsen er under to kg.
(Håper jeg husker riktig nå):p

Augustina sa for siden:

Da skal jeg ta å bestille meg, kunne trenge noe sånt i div snopting. Hadde det kunne fungert som smakstilsetning på lavkarbois?

heart sa for siden:

Er litt usikker på akkurat is... har ikke prøvd det, men siden isen er så mild på smak så er redd den gjerne kan bli litt bitter. Jeg bruker kun sukrin og splenda i is.

trine123 sa for siden:

kan anbefale jorbærgele i pulverform som heter lavkalori (fås på større butikker som Mega, Ultra). Det er 7 kalorier i en posjon...men best av alt - ingen karbo. Med noen få jorbær neddi, og med kremfløte til er det smaskens. Smaker søtt :p

lifejack sa for siden:

Hvis man bestiller noe som veier mindre enn 3lb (1,36kg) så koster frakten bare $4.00, altså ca 24kr. Ingenting å si på den prisen:D
Og vanligvis tar det ikke mer enn halvannen uke før jeg får varene! Man kan også velge en dyrere frakt, og da har jeg fått pakken på tre dager (hvor to av dagene ble brukt på å sende den frem og tilbake i Norge ifølge trackingnummeret:p), så ingenting å si på service'n heller.
iHerb er bare best:cool:

Nynne sa for siden:

Selvfølgelig har de med sjokoladesmak til kuene. Hallo- hvordan skulle de ellers lagd Litago?? ;):p

Twoflower sa for siden:

Er det noen som vet hvordan de næringsmiddelaromaene Panduro har egner seg til å bruke i sukkerfri snop? De har mange forskjellige aromaer, og de kan vel virke like bra som å kjøpe Stevia med smak? Nå vet jeg ikke helt hva de er laget av, men jeg kikket på disse i en butikk, og det stod iallefall ikke at det var noe sukker i de jeg så på:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.