< Tilbake til oversikten

Nå begynner suget

maligima sa for siden:

Er min 3.dag på ketolyse dietten og jeg har sååååå sug etter godteri..
Før jeg begynte på dietten spiste jeg sjokolade HVER DAG..opptil 200gr..

Hva gjør jeg..vis jeg går å småspiser mat med lite karbo og masse protein er vel ikke det bra i lengden?

TIPS?

Lill

Gerd sa for siden:

Avled deg selv med noe å gjøre; ring ei vennine,går en tur osv..
spis deg god og mett når du er sulten.

ta deg gjerne ost.
Anbefaler ikke å spise kunstig søtt, da det ofte trigger søthungeren enda mer.

Det er fælt nå det står på, det vet jeg allt om.
Men klarer du å bite tenna sammen og motstå det, så vil det bli lettere :ja:

Tvitvi :heia:

Nerthus sa for siden:

Repeter for deg selv hvorfor du holder på med dette... og husk at alle argumenter som kommer av typen " du fortjener en bit" - "hvorfor plage seg selv med dette - ta en sjokolade - du vil føle deg mye bedre!" - er rett og slett hjernen din som prøver å sabotere deg fordi den vil ha SUUUUUUKKKKKER!!!
Vis hjernen din hvem som bestemmer! ;)

Avledningsmanøvre som Gerd foreslår er også bra - gå deg en tur utenfor huset!

maligima sa for siden:

TAkk jenter:)
Skal sitte meg ned å hekle litt...få tankene over på noe annet:)
Ha en forsatt fin kveld
Klem

arnakristin sa for siden:

Hei,
Pass på å få i deg nok fett…. Når jeg finner meg selv i å stå å glane i den gamle godtehylla i skapet så veit jeg så veit jeg nå at jeg har fått i meg litt for lite fett de siste dagene.

maligima sa for siden:

Heihei
Takk for svar.
Ja ok..hva ville du anbefalt meg å spise da..jeg måtte i kjøleskapet å hente meg noen hjemmelagde karbonader nå jeg..
Det dempet suget,men spørs om det var lurt å spise så seint vis eg egentlig kunne unngått det
Lill

arnakristin sa for siden:

Hei,
Heller mat enn noe ”tullemat” i tillegg så skal man spise når man er sulten og når og hvor mange ganger i døgnet det spiller ingen rolle. Heller ei karbonadekake enn noe ”lovlig” godteri… Når jeg tar meg sjøl i å glane i godteskapet lager jeg meg en kopp te med cocosa.

Megvel sa for siden:

Som jeg sitter og drikker nå!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.