< Tilbake til oversikten

To uker inn i lavkarbo, treg mage og dårlige resultater

Ele sa for siden:

Heihei alle sammen!
Dette er min første post her inne, litt kjipt at den skal handle om treg mage og dårlige resultater... :(

Jeg synes dette går litt tregt jeg, har lest at folk går ned så mye til å begynne med, men jeg har vært på lavkarbo (i ketose etter jeg begynte å teste for ei uke siden) i to uker nå, og ikke gått ned så my som jeg håpe, selv om jeg har vært flink! Men så har jeg en del vondt i magen og går veeeldig sjelden på do for å... ehm... bommelomme... Kan det være noe av grunnen til at jeg får dårlige resultater?? Eller passer kanskje ikke lavkarbo for meg...??

Setter stooor pris på svar! :D

Kitt sa for siden:

Når jeg ikke vet hvor mye du veier, har gått ned/vil gå ned eller spiser, så er det ikke så lett å gi råd!:p

De fleste raser ikke ned i vekt. Noen gjør det og det er jo de vi helst vil sammenlikne oss med, da!:p

Spiser du nok fett og drikker nok, pleier ikke treg mage å være noe problem!

Ele sa for siden:

Ja, altså, jeg starta på 88,1(BMI 28) for to uker siden, ned til 86,3 på ei uke (som jeg er fornøyd med), men så stoppa det helt opp å på ei uke (og jeg har vært flink altså, rørt på meg, drukket masse vann og jeg spiser en god del fett) og jeg er nå 86,2(BMI 27). Også går jeg rundt å føler meg stappa og uggen for det meste, blir veldig slitsomt...!

ChristineSixteen sa for siden:

Hei. Jeg har i perioder også hatt problemer med magen, på samme måte som du beskriver. Dette gjorde i hvertfall at jeg spiste altfor lite, fordi jeg ble så dårlig når jeg spiste. Jeg har økt gr.saksmengden for å få i meg fiber og spiser litt linfrø, og dette har løst problemet for meg. Håper du finner at av det :)

Zecola sa for siden:

Nå vet jeg ikke helt hva type problemer du har med magen da, men typisk ting når det gjelder magetrøbbel er fiber. En annen ting kan rett og slett være at det tar en stund for magen å omstille seg til det nye innholdet. Når det gjelder fiber, les på grønnsaker salater osv for å finne ut hva som gir fiber uten å gi noe serlig karbo. Agurk er f.eks fiber, jeg spiser mye agurk og har ikke noe magetrøbbel.

Kanskje det hjelper ^^

Jeg gikk ned mye til å begynne med, men nå ser det ut til å ha stått stille en del dager. Det er forskjellig for alle, så lenge du går ned så går du ned er det jeg hører. Utover det så snakker vi jo ikke om noe hurtigkur men om en livsstil, så da trenger man ikke gå ned så veldig mye så fort så lenge man har framgang. Selv om jeg helt klart også gjerne skulle blitt kvitt ALT på en gang om det var mulig! haha :D

camryn sa for siden:

Nesten to kg på to veker er jo bra! Gi det tid berre, du bør ikkje gå ned fortare enn det. :)

Edit: Eg har generelt sett langt sjeldnare trang til bommelom no enn før, trur det er rimelig vanlig?

Dååris sa for siden:

Jeg blander kruskakli inn i rømme og bær for å få mer kontroll på magen :)

missfeelgood sa for siden:

Sleit /sliter med treg mage selv.

Jeg spiser idoform, en om dagen rett før middag. Det er bare melkesyrebakterie greier.. Det hjelper for meg :)

trude.lutt sa for siden:

Jeg pleier å ta 2 ss med linfrø i et glass og helle vann til det dekker frøene. venter i 30 min, heller på litt fune light og drikker. Det pleier å hjelpe.....

Løvetann sa for siden:

Anbefaler Lepicol-kapsler og masse vann. Lepicol-kapsler får du kjøpt på helsekostbutikker, se her www.ecoline.no/subdet19.htm

Noen synes det er helt greit å gå sjeldent på do, mens andre (bl.a. jeg) har det best med daglig besøk. Når du opplever ubehag, så skal du prøve å gjøre noe med det. Det skal ikke være plagsomt å leve på lavkarbo - tvert i mot!

:goodluck:

MarianneSB sa for siden:

Du kan og prøve HUSK Psylliumsfrø som fåes kjøpt på helsekostforretninger. Det er et 100 % naturlig fiberprodukt uten karbohydrater. Frøene blandes med vann og drikkes 1-2 ganger daglig. Husk og drikk masse vann etterpå.

Megvel sa for siden:

Og så virker cocosa (kokosfett) drivende. Og Cavalier sjokolade kan virke veldig veldig drivende... Om du er desperat...

Fruitdrops sa for siden:

Man kan ikke sammenligne seg selv med andre sånn.
De man leser om som mister flere kg de første ukene har ofte mange flere kg å ta av enn det du har.

Og det er ikke så bra å rase ned i vekt heller. Verken for kroppen, eller "psyken".

Nerthus sa for siden:

Flertallet "raser" ikke ned i vekt... flertallet må prøve flere ting for å få i gang vektnedgangen, og den er ofte liten - men stabil :) jeg holdt på i over et halvt år uten å gå ned....

måtte redusere kcaloriene noe - men etter jeg gjorde det går jeg ned litt under en kg i uka :)

Bærtolina sa for siden:

Spiser du grønnsaker? Brokkoli og blomkål f.eks? Det inneholder også fiber og holder magen i gang.

Ele sa for siden:

Åååh, så herlig å få så masse respons(men merkelig at jeg bare fikk beskjed på mail om de to første! :confused:), jeg har hengt på mange forskjellige forum på forskjellige tema før, aldri har det vært så gode svar! Dette kan jeg virkelig like, takk folkens! :D

Jeg har tatt blomål/brokkoli-tipset, har spist en svær slunt de siste dagen, i tillegg til slike kapsler med melkebakterier eller noe i den dur! (Hadde ikke noe særlig av de greiene jeg villa ha på helsekosten, prøver detter for nå!)
Jeg har får gått bittelitt på do nå i alle fall, men jeg føler meg mye bedre allerede! Mye mindre oppblåst og ikke så vondt i magen!:p

I thank you all! :cool:

unaturligslank sa for siden:

Lavkarbo passer for alle!! (er vel noen få helse-unntak, men det er spesielle tilfeller)
Masse supre tips her om treg mage, skal ta til meg noen av de selv:rolleyes:
Jeg kjenner meg forresten veldig godt igjen i det å sammenligne meg med andre, og bli missfornøyd med eget vekttap. Prøver å se på helheten over tid, og har bestemt meg for å være fornøyd om jeg går ned 0,5 kg i uka i SNITT over lengre tid.
Desverre (for meg) er det sånn at kiloene og cm renner av på noen, og sammenligner man seg med de på feil grunnlag er det ikke rart man føler seg dårlig. Det er veldig få her inne som faktisk tør å si hva de veier, selv om det er anonymt. Og det er dumt for da sitter folk og sammenligner seg med folk i ulike kategorier. Ved hjelp av tickeren har jeg av og til kunnet se på folks BMI at dette er en person i en annen vektklasse og forstått at jeg ikke kan forvente samme vektnedgang. Jeg synes selv det er fælt å annonsere vekten sin, men som sagt, vi er anonyme, og kanskje vi kan hjelpe hverandre bedre om vi gjør det?:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.