< Tilbake til oversikten

Peppersaus og soppstuing

Bua sa for siden:

Hei. Er det noen her som har oppskrift for en god peppersaus og soppstuing? Kan man spise sopp på lavkarbo?

Areola sa for siden:

Flyttet til Spørsmål om matvarer og oppskrifter

StegforSteg sa for siden:

For soppstuingen freser jeg sopp, litt vårløk og rød paprika før det kokes ned i fløte - blir kjempegodt. Smakes til med salt og pepper.

Dilly sa for siden:

Det står en oppskrift på matprat.no, her
Man kan vel prøve å bytte ut hvetemelet med 1 ts JBK?

Augustina sa for siden:

Jeg steker alltid opp masse god sopp med litt løk, har over Creme Fraiche (spørs hvor mange man lager til, beregn i hvertfall 1 boks på 4 stk), en 2-3 ts med soyasaus (litt i en stor porsjon er ok, gir god smak), presser over en fedd hvitløk (for de som liker det), salt og pepper. Av og til har jeg til og med litt fersk raspet ingefær i, balanserer ut soyasausen litt. Min samboer eter til han stuper av denne :)

Licota sa for siden:

Man kan klart spise sopp på lavkarbo. Masse, deilig frisk sjampingnon :D.

Jeg har ingen peppersausoppskrift, men jeg syns Fjordland sin ferdigsaus er god med 3,6g karb/100g. :)

[img]http://fjordland.no/binary?id=150394[/img]

Bua sa for siden:

Hei, hva er JBK og hvor får man kjøpt det?

Dilly sa for siden:

Sjekk denne linken Johannesbrødkjernemel

Det er et veldig greit fortykningsmiddel som finnes i mange av oppskriftene her inne på dette forumet.

Bua sa for siden:

Takker. Da vet jeg hva JBK var for noe og tenk, jeg hadde det i skuffen:). Da blir det biff med soppstuing og peppersaus, gleder meg allerede:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.