Stor&liten sa for siden:
Røren var som følger....
6 egg
1 boks cc
1/2 boks rømme
1/2 boks fløte
JBKM
Litt splenda
Litt bakepulver
Ungene og jeg har kost oss vi, de var skikkelig gode, men er denne oppskriften "godkjent"?
Stor&liten sa for siden:
Røren var som følger....
6 egg
1 boks cc
1/2 boks rømme
1/2 boks fløte
JBKM
Litt splenda
Litt bakepulver
Ungene og jeg har kost oss vi, de var skikkelig gode, men er denne oppskriften "godkjent"?
Gerd sa for siden:
Ja :ja:
Stor&liten sa for siden:
Så bra, for dette var skikkelig digg :D
Bedre enn dem jeg prøvde meg på i går :D
kineserbolle sa for siden:
Ooohhh, disse så digg ut! Må prøves.. Handle inn bær til fyll i dag jeg asså :P
Stor&liten sa for siden:
De var gode også :D
Spiste dem uten noe ved siden av, men det må være godt med bringebær f.eks.
Poden spiste dem med litt sukker på, og nå steker jeg fler, for han fikk plutselilg lyst på noen igjen :) Han så vi hadde røren i kjøleskapet ;)
Runivers sa for siden:
Hva står egentlig JBKM for... sliter litt med alle forkortelsene som brukes her på forumet...
BlirFjong sa for siden:
JBKM er Johannesbrødkjernemel, du får kjøpt det på helsekost.. Det fungerer som tykning i feks pannekakerøre, sauser, bakverk osv :)
Disse hørtes gode ut! Tror jeg må teste dem - må vel være ok til frokost? Moste du Cottage cheesen da eller?
Lisbeth sa for siden:
Johannesbrødkjernemel ;) Fåes på helsekost :)
Stor&liten sa for siden:
Nei, jeg bare vispet de med kremvispen på stavmiksern :)
Veldig mektige. MYE røre, og har masse igjen i kjøleskapet :D Stekte dem som lapper da. (den første prøvde jeg å steke som stor, men det gikk ikke, så den spiste jeg.) Barna spiste "lapper".
tøtta75 sa for siden:
Brukte du mye JBKM?
BlirFjong sa for siden:
Har du testet hvor lenge de holder seg i kjøleskapet? Tenkte med tanke på frokost så må det jo være genialt å ha røre i kjøleskapet også bare steke seg et par lapper om morgenen.
Hastverk vet du ;)
Moogie sa for siden:
oppskriften så skikkelig digg ut men jeg trenger oversettelse jeg også, he-he. Hva er cc og JBKM? (eller nå ser jeg jo at JBKM er Johannesbrødkjernemel men cc da?)
Gerd sa for siden:
Cottage cheese :)
bekaa sa for siden:
oj:-)
supert med oppskrift på pannekaker!!
desse skal prøves ut så snart jeg får kjøpt inn jbkm.
Notabella sa for siden:
kan jeg erstatte cc med cf? ( creme fraishe) for da har jeg alt jeg trenger :D
MarensLille... sa for siden:
Jeg spiste også pannekake i dag, og den var sååååååååååå god! Fant oppskriften her inne i går, men husker ikke hvor... :P Sånn er det å være forumsjomfru... ;)
Oppskriften var i hvert fall som følger:
3 egg
1 dl cottage cheese
1 ss store havregryn
10 dråper vaniljeekstrakt
1 ts kanel
2 ss rapsolje (jeg brukte smør)
2 ss natren eller splenda (jeg brukte en med natren og det holdt i massevis!)
Kjør med savmixer og stek i smør.
Dette ble ENtor tykk pannekake som var bare SYKT god!!! :) Ser for meg at dette også kan bli en super dessert om man steker de som lapper og har en dæsj krem og friske bær oppå! :D
Stor&liten sa for siden:
Nei, men den må jo holde en stund vil jeg tro. Jeg har røren i kjøleskapet nå, for å bruke den opp i morgen hadde jeg tenkt :D
Stor&liten sa for siden:
Ja, det er Fedon sin, den som står i boka, eller så og si, i alle fall. Den har vel noe mer karber, men nå kan ikke jeg regne sånn. Skikkelig god, jeg levde på den når sist jeg var på lavkarbo.....
Stor&liten sa for siden:
Begynte med 3 ts, men måtte spe med 2 ts til :) Lot den stå å hvile litt, før jeg spedde, for den tykner jo litt etterhvert ;)
BlirFjong sa for siden:
Ville bare si at jeg lagde disse til frokost i dag - veldig gode og mettende :) Hadde litt sukkerfritt syltetøy på :)
Anna Ananas sa for siden:
Hei
:)
Prøvde meg på denne nå i kveld.
Men klisterer ikke rører din noe veldig i pannen?
Jeg sliter veldig med å få laget disse??
Prøvde til og med i vaffeljern, men det funket ikke helt der heller..
Noen tips til en med lite skills for denne type pannekaker? ;)
Georgine sa for siden:
MYE smør i panna :)
BlirFjong sa for siden:
Skriver under på den - bruker mye smør i pannen :) Det gir pannekakene mer smak også :)
Tunrida sa for siden:
Denne må prøves :D
BlirFjong sa for siden:
Vil bare si at jeg har laget disse masse i det siste. Spiser de gjerne til frokost, de er utrolig gode og smaker ikke egg i det hele tatt :)
Moogie sa for siden:
jeg har også laget disse mange ganger og de er kjempe gode! Bruker å legge de i matboksen min med litt smør mellom og varmer dem til lunch og de smaker supert! Har foresten laget de helt uten søtningog syns det går helt fint.
Jorkla sa for siden:
nam!!!!
Tunrida sa for siden:
Dette var dagens frokost (som lapper), og fy fela de var gode!!! Litt kvalmende etter to stykker, men sykt gode! Overlever nok lenge på jobb i dag uten mat ;)
Jorkla sa for siden:
ehh... jeg må ha gjort no galt!!! Denne røren ble TYKK lissom! Passer bedre som muffinsrøre...
Tunrida sa for siden:
Røra mi har stått i kjøleskapet siden i dag tidlig, og den er som sement nå.. Men fortsatt like gode!:p
Kitt sa for siden:
Litt vann kan jo hjelpe!;)
Opheliia sa for siden:
Kan det stemme at denne røra gir sånn ca dette her:
12,13 g karbohydrat
81 g protein
152 g fett
Hvor mange pannekaker/lapper fikk dere ut av røra?
BlirFjong sa for siden:
Jeg bruker litt mindre jbk i røra enn det som står i tråden her, for hvis ikke blir røra så utrolig tykk. :)
Mammaannmari sa for siden:
Disse var bare helt fantastisk gode.
Disse kommer til å bli laget som lørdags kos:D
Tunrida sa for siden:
Jeg har laga ca 10 lapper av røra, og det ser ikke ut som det har minka i bollen at all... Så, er MYE :p
Det jeg lurer på er hvor lenge røra kan stå i kjøleskapet?
Kitt sa for siden:
Den kan stå minst 2-3 dager i lukket beholder, er min erfaring i hvert fall!:)
BlirFjong sa for siden:
Min står ca 3 dager i kjøleskapet, lager til frokost hver dag til meg og mannen. Kjapp og grei frokost egentlig, har helt dilla :)
Rin sa for siden:
Hmm - jeg vet ikke om jeg har JBKM i skapet, kanskje det går an å bruke fiberhusk istedet?
Camomilla sa for siden:
... jeg har jbkm, men mangler CC - går det an å bruke filadelphia-ost? Bare må ha disse i kveld, kjenner jeg :o
jammenpåtide sa for siden:
Testa dei ut i dag, med litt blåbær på! GODE!!! Takk for oppskrift! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.