< Tilbake til oversikten

Kryddersmør

marjusen sa for siden:

Heisann.

Er kryddersmør kjøpt i butikken ok på LCHF diett?
Tenker det kan være godt å bruke kryddersmør i blomkålstappe osv for å sette en spiss på smaken? Tenker på paprika eller hvitløks kryddersmøret.

Event, er det noen som har link eller oppskrift på ett kjempegodt kryddersmør som man kan lage selv?
Må vel på en måte myke opp smøret litt før man blander i krydder for så å kjøle det ned igjen kanskje?

Håper på svar.

Kitt sa for siden:

Du kan utmerket godt bruke de fra butikken!:)

Her finner du Gerds oppskrifter på kryddersmør!:sikle:

Bare la smøret stå i romtemperatur en stund først!

Thaleia sa for siden:

Jeg bruker vanlig saltet smør, lar det stå i romtemperatur til det mykner og bruker stavmixer til å blande det med ønsket krydder og litt sitronsaft. Mine favoritter er hvitløkssmør og chilismør(blander inn sambal olek) :) Har ikke noen eksakt oppskrift, bruker ca 2-3 hvitløksfedd eller 1-1,5 ts sambal olek til 250gr smør(jeg er for øvrig veldig glad i både chili og hvitløk). Vær obs på at krydderene trenger litt tid før de "setter seg"(smaker mer etterhvert), og at en derfor ikke bør ha i alt for mye;).
Hvitløkssmør i Jukseris/blomkålris er utrolig godt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.