< Tilbake til oversikten

Hvor viktig er jevnt inntak av mat?

#1

Carbokiller sa for siden:

Hvor viktig er det å innta regelmessige måltider når man går på Atkins. Har det noe å si? Jeg var flink "før" men har de siste ukene pga. sinnsvakt mye stress, ikke hatt tid til å spise regelmessig. Det blir gjerne om morgenen ved åttetiden og neste gang kanskje ved femtiden. Jeg sprekker ikke på usunne matvaner pga. dette, men blir jo veldig sulten. Men har det noe å si for vektnedgangen mon tro?


#2

Skorpia sa for siden:

For å være ærlig så vet jeg ikke,da kommer den stor inrømmelsen om at jeg spiser når det passer meg.
Har nå gått ned 19 kilo siden jeg begynnte(18.7) men har aldri vært flink til å holde måltidene.Kun i pausene på jobben.
Jeg er også sånn kveldsspiser må ha mat før jeg legger meg ellers får jeg ikke sove.
sender denne videre til nestemann


#3

Maz sa for siden:

Supertips for de som ikke får til å spise regelmessig er Atkins sine ADVANTAGE bars. Disse inneholder 2 gr net karbo og nesten 20 gr protein. Altså et helt måltid. Jeg lever nesten på disse til tider. Ikke lett å lage mat med en ettåring i huset...


#4

HP sa for siden:

Optimum Nutrition har "diet bars" som er kanske like Atkins Advantagene. Har ikke prøvd dem, men det går an å etterlyse i helsekosten. :)


#5

Iset sa for siden:

hmm tror ikke noen av grossistene våre har dem, menjeg skal sjekke. hadde jo vært greit da:)

jeg spiser veldig uregelmessig. har spist frokost idag, og ikke mer før i 20-tiden. men jeg er jo sabla mett hele tiden også da. helt herlig. jeg tenker ikke på mat lenger, mat var jo en besettelse for meg før.


#6

Nille sa for siden:

I følge DANDR - side 122 bør man spise enten 3 normale måltider til dagen eller 4-5 mindre måltider. Det er ikke lurt å hoppe over måltider eller gå mer enn 6 timer uten å spise noe. Vi vil jo holde forbrenningen i gang. Er du ikke sulten, ta en kyllingvinge, en liten tomat (cherry tomat), en ostebit.... Det er bedre å tygge en Atkins bar fremfor å gå uten mat hele dagen. Å gå uten mat blir du ikke tynnere av, - bare så det er sagt. Holder man på slik i lengden forstyrrer man stoffskiftet. Da stopper forbrenningen opp og vekta står stille. Kroppen går på sparebluss. Det er like viktig å spise NOK som det er å ikke spise for mye ! (been there, done that, wore that t-shirt).


#7

Fedonisten sa for siden:

"Diet bars" kan bestilles over nettet hos www.proteinfabrikken.no. Jeg bruker dem selv - og har testet tre forskjellige smaker. Liker Fudge truffel og Coconut kjempegodt. Bruker det til kos - i tillegg til at jeg alltid har en med meg i veska. Har også smakt Peanut butter - men syns den smakte (unnskyld meg) drit-vondt. Ordentlig ekkelt. Nesten som spon/sagflis.

På nettet har de esker med 15 i pakka - men proteinfabrikken kan sikkert også informere om noen treningssentra eller andre butikker har dem i deres nærmiljø hvis dere ikke vil kjøpe en hel eske.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.