Noen som kan hjelpe meg litt igjen? Vær så snill?
Har siden slutten av mai ikke gått ned noe. Hadde en stoor sprekk i midten av juni som resulterte i 6 kg OPP. Har vært i ketose etterpå.
Tror jeg tidligere har spist for mye fett, men har regulert dette nå.
Forrige lørdag veide jeg det samme som før sprekken i juni igjen. Men i dag viste den 3 kg OPP igjen... Vekta har variert VELDIG opp og ned etter den sprekken. Blir jo så frustrert. VIL SÅ GJERNE se et 2sifret tall på vekta snart! Og det burde jeg sett for lenge siden.
En typisk dag nå for tiden:
Frokost: 3 stk Nannah-knekkebrød med smør (Skjærer meierismør med ostehøvel, 5-6 gr pr skive. Har 2 skiver på hvert knekkebrød)
Lunsj: Eggerøre og bacon av 3 egg og 150gr bacon
Middag: Kjøtt med masse broccoli (har enten smør over eller rømme til )
Evt kvelds: Pisket krem eller ostechips el.l.
Forresten har magen økt i cm også...:( Jeg er IKKE gravid.
Hmm, nå er ikke jeg noe ekspert i det hele tatt, har selv vært i ketose i faktisk en måned i dag, men jeg "skiter" i alle rådene og lager fettholdig mat så det rekker. Steker jeg seibiff og løk passer jeg på å steke fem store skiver bacon samtidig, og spiser det FØR jeg spiser f.eks. løken.
Vil jeg ha noe salt så spiser jeg baconsvor mens jeg koser meg foran TV eller data; og jeg går fortsatt ned i vekt.
De eneste dagene jeg ser opphold i vekttapet er hvis jeg har slurvet med vanninntaket. En god salat med salatblader av en rapidsalat, litt tomat, litt paprika, litt løk og en hel del ost, skinke,kylling, fetaost, rømmedressing (hjemmelaget) og olje fra fetaosten; setter fart på systemet fordi det er en del karb der; slik at jeg forstår det dithet at kroppen trenger en karb-boost innimellom slik at den ikke skal tro vi er i hungersnød. :)
En slik sprekk kan sitte lenge i. Kroppen blir forvirra og sliter etterpå.
Kan det være mens eller eggløsning på tur? Mange opplever at vekta fyker oppover i de periodene. Kroppen binder vann. (hormoner)
Personlig ville jeg: Kuttet ut knekkebrødene (og annet erstatningsbrød) Jeg går ikke ned i vekt viss jeg spiser slikt (og nøtter)
Fløte er også vektbrems for noen.
Problemet er at jeg stort sett har blødd hver eneste dag siden jeg satt inn hormonspiralen 18. mai...:mad: Så om eggløsning eller mens er på vei, aner jeg ikke.
Kutter gjerne knekkebrødene, men har ikke merket forskjell de ukene jeg ikke har spist de i sommer. Dessuten er det bare når jeg spiser de, at magen fungerer... Noen andre råd for magen da?
Jeg går alltid opp rundt EL og mens grrr Så det kan jo være det?! Kanskje ikke akkurat 3 kg, men iallefall 1. Men så er vi jo alle forskjellige, så reaksjon på forskjellig ting vil jo være meget individuelt da :)
Spiser du grønnsaker til frokost / lunch også?
Hvis ikke ville jeg kanskje prøvd litt paprika, agurk, litt tomat, purre, champinon osv
Jeg syns ihvertfall selv at jeg får bedre vektnedgang når jeg er flink til å spise litt grønnsaker til hvert måltid.
Til frokost har jeg feks 2 babytomater og 4-5 skiver med agurk hvis jeg spiser omelett med bacon/purre.
Og når jeg spiser såpass med fett sørger jeg for å drikke masse vann :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.