Jeg har vært i ketose i 5 uker nå, og ser at dette kanskje ikke er rette kuren for meg...:( Vil/skal ned bare noen få kg(3-5kg). Trives veldig godt med å spise ketogent- hater å gå å være sulten støtt og stadig!
Kjøpte iForm istad, og leser her om carb cycling, oppkarbing. Lurer på om dette kunne være noe for meg...:rolleyes:
5 dager med lite karbo, en dag med MYE karbo og så en dag med middels karbo. Dette skal visst sette fart på fettforbrenningen!
Noen som har erfaringer med dette?
Jeg trener endel styrke, svømmer og jogger, 2-4 ganger i uka.
Du skal IKKE oppleve sult på et lavkarbo-kosthold. Før du gir det opp anbefaler jeg at du teller kcalorier noen dager for å se hvordan du ligger an - kanskje spiser du for lite? For mye? Hvor mange karbo pr dag spiser du?
Jeg spiste generell lavkarbo (så mye jeg ville i mengde) i et halvt år og var VELDIG plaget med sult (konstant...). I tillegg gikk jeg ikke ned et gram... selv om jeg både trente mye en periode og ingenting i en periode. Jeg måtte telle kcal og ligger på 15-1600 pr dag for tiden - og har ikke vært sulten siden påske en gang ;) - selv de dagene jeg spiser veldig lite mat... Nå går jeg ned litt under en kg i uka.
Det skal sies at jeg har igjen 15 kg å gå ned - du skal ned svært lite. Det kan være at kroppen din er fornøyd med den vekta du har og vil ikke slippe - men pga sulten din gjetter jeg fra egen erfaring at en kcalori-regulering kan være til hjelp :)
(Det er rart at jeg nå er mindre sulten når jeg spiser mindre enn når jeg spiste så mye jeg ville.... )
Når det gjelder fettforbrenningen har jeg målt via blodprøver fritt tyroksin og fått et bra oppsving på fettforbrenningen det siste året - uten å kjøre carb-cycling :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.