< Tilbake til oversikten

Erfaringer og spørsmål fra en nybegynner

Zecola sa for siden:

Hei, jeg heter da Mikael og er 28 år.

(det ble en "litt" lang post, men håper noen leser! :) )

Har holdt på med LCHF ca 2.5 uke bare, men har altså gått ned fra 105 til mellom 90-95 kilo. Jeg har alltid hatt problemer med huden min, jeg har en mild form for psoriasis og fra jeg var 16 år fram til forrige uke, har jeg vært plaget med kviser/acne varierende fra ganske så heftig, dype og mange kviser gjerne i fjes, hodebunn, nakke, bryst.. til litt mildere former etter at jeg ble flink med forskjellige kremer osv.
Jeg får ikke kviser lengre, har begynnt å få babyhud og selvsagt da også vekttap som jeg aldri tidligere har sett maken til. Sist jeg hadde denne vekten var da jeg hadde brukt 11 mnd i militæret og trent 5 dager uken utenom den treningen jeg fikk i tjenesten. Jeg har mistet nesten all lyst på sukker og søtsaker, jeg har et energinivå jeg aldri har opplevd (og det er stabilt, selv om det har hendt innimellom at jeg er sliten i kroppen, som forventet) og er også skjeldent sulten med mindre måltidene er forsinket noen timer.

Kort sagt, jeg har allerede et nytt liv takket være denne dietten og det på bare 2.5 uker, mye av hjelpen takket være dette forumet. Da jeg først besøkte forumet hadde jeg bare hørt om LCHF og fant ut jeg måtte i allefall lese litt og se om jeg ble klokere, en halv uke senere tømte jeg kjøleskapet. Jeg leste også her på forumet at før jeg begynnte å spørre spørsmål, les. Så det har jeg gjort et godt forsøk på.

Kan kort fortelle litt hva jeg spiser på en dag.

Frokost:
Cottage cheese med kanel (for de som ikke har prøvd, det er faktisk ganske godt)
2 skinke påleggbiter med 3 skiver ost brettet inni (Orginal ost (fet))

Lunch (på jobben i felles kantine, jeg lager ikke selv):
Det varierer litt om vi har salatbar eller ikke den dagen i uken, med salatbar følgende;
1/3 - halv tallerken agurk og salat, en bit eller 2 med tomat, litt paprika, litt fetaost, litt ekstra olivenolje og kanskje noen skinkebiter el lignende til.

Hvis ikke vi har salatbar;
Fisk (Makrell i tomat, sild i olje, det som er tilgjengelig) noen biter med skinke og ost sammen med en liten dynge agurk.

Middag:
Halv talerken med salat (mest agurk og salat, en halv tomat, en slice paprika) med kaldpresset avokado eller oliven olje. litt fetaost
Ved siden av dette har jeg alltid et stykke med kylling/kjøtt/laks på ca 150-250gr (hvis jeg spiser fisk så kutter jeg ut fetaost og olje og hiver på seterrømme f.eks)

Kvelds:
Omelett med 3 egg, litt h-melk eller fløte, 3-4 stk bacon.

Utenom dette så har jeg i helgene tillatt meg litt bacon snacks eller mandler på fredag og lørdagen (fremdeles under 20 karb så vidt jeg kan se) og/eller kanskje bringebær med H-melk på! (namm)

Jeg oppdaget plutselig i dag at H-melk slett ikke var så veldig lav på karb, hadde av en eller annen grunn bare tenkt på at det var fett og siste uken har jeg drukket en god slurk h-melk til frokost samt kvelds, samt bringebær og i kaffe/te. Mulig jeg må redusere litt på H-melk bruken.

Sist av alt, jeg drikker vann jevnlig utover dagen, men jeg er ikke spesiellt flink å bare drikke vann fra springen så jeg drikker mye te på jobb, og lager meg alltid en kanne med te når jeg lager middag og drikker denne utover ettermiddagen. (en eller 2 sånne søttabeletter i og litt H-melk i kannen)

Men.. SÅ.. spørsmålene!

Jo mer jeg leser jo klokere og mer kunnskapsrik blir jeg, men jeg blir uheldigvis også mer forvirret.

Mettet/Umettet fett og bruk av oljer
Ok, utgangspunktet mitt var enumettet og flerumettet fett = Good, mettet fett og transfett = bad. Og da mener jeg på generell basis. Men i dag leste jeg bla på forumet en del om forskning som sa at det slett ikke var noe gale med mettet fett, og kom i samme slengen over en lengre tråd om kokos olje og transfett. Etter å ha lest dette så ble jeg kjempe forvirret. Hva olje er det jeg skal bruke, er kokos olje bedre enn kaldpresset oliven/avokado olje. Skal jeg holde meg unna mettet fett eller skal jeg evt holde meg unna umettet (transfett vet jeg at jeg skal holde meg unna), eller skal jeg kjøre på med begge deler. Så vidt jeg kunne forstå så er det også forkjell basert på hva man egentlig skal bruke det til, altså steking eller bare til å ha på salaten. Hvordan funker dette!!??

Grunnen til at jeg spør er slett ikke at det ikke "funker" slik det er nå, men hvis jeg skal forandre kosthold for resten av livet så føler jeg jo at jeg helst vil gjøre dette på en sunn og fornuftig måte osv, vil ikke ha blodårer som ikke virker lengre , hjerte karsykdommer og herregud så mange andre sykdommer og annet som disse tingene helt tydelig har innvirkning over. Jeg skjønner at det er mange forskjellige syn på dette, og kanskje ikke noe lett å svare på, men jeg setter stor pris på alle svar jeg kan få (gjerne med forskning å støtte seg på).

Et annet spørsmål jeg har er ang kosttilskudd (vitaminer, krom, kalk osv) er dette nødvendig, er det noe jeg bør tenke på?

(kom på jeg ikke skrev noe om trening, jeg går altså da ca 80-90 minutter totalt fram og tilbake fra jobb hver dag og har planer om å begynne å sykle, men vurderer det som mulig at jeg venter med syklingen til vekttapet begynner å stagnere eller nærme seg målet på 80 kilo og jeg begynner å spise littegrann mer karbo før jeg setter i gang for alvor)

Takker på forhånd for all hjelp, og dersom det er andre kommentarer/tips til det jeg spiser osv så setter jeg selvsagt også stor pris på det!

Mvh Mikael

Nerthus sa for siden:

Jeg vil bare si at det er så gøy å lese posten din - og jeg er så glad på dine vegne!!! Har mye samme erfaring selv - har blant annet blitt kvitt nesten alle Chrons-symptomene mine etter at jeg begynte på lavkarbo.

Andre kan svare på fett-spørsmålet ditt - jeg vil bare anbefale vitamintilskudd om du skal spise lite karbo. Jeg bruker "ketolyse-pakken" (fra www.ketolyse.no) med magnesium, selen-sink og krom.

Zecola sa for siden:

Takk for svar Nerthus :)

Ja, det er uten tvil en fantastisk følelse! Gratulerer selv! Det eneste jeg er lei meg for i dag er at jeg ikke begynnte med dette for 10 år siden, men pytt pytt, nå er det framtiden som gjelder og for øyeblikket ser den lysere ut hver dag!

Kan du forklare kort hva magnesium, selen-sink og krom egentlig skal erstatte fra en "vanlig" diett. Hvorfor trenger man spesifikkt disse 3? En link fungerer fint ^^

Lykke til videre!

hansola sa for siden:

Her er en link om vitaminer. Vi får i oss alle vitaminer og mineraler ved ett lavkarbo kosthold med kjøtt og fisk. Unntaket er magnesium. Svaret på det finnes i tråden mener jeg å huske.

Zecola sa for siden:

Mange takk :)

Debz sa for siden:

Gratulere så mye! Og for en sinssykt bra innlegg...du har faktisk gitt meg håp videre. Det eneste er for meg at jeg følte meg veldig bra det første uken men har nå holdt på i nesten 5 uker og du ser jeg har ikke gått ned så mye som deg. Den andre uken begynte jeg med verkinga i hele kroppen og nå sliter jeg med veldig svakhet i armene og beina. Jeg har hatt mange spørsmål selv og det er mange svar å få her men dessverre ingen av svarenen har hjulpet meg med smerter. Jeg har også lest boka, tar de ketolyse pakke av tilskuddene men har ikke krefter til noe trening i det hele tatt. Jeg er til og med sykemeldt pga manglende krefter...Men å lese ditt innlegg har gitt meg håp, og jeg skal følge din mat plan for en stund og se om det hjelper. Jeg beklager jeg ikke kan svare på dine spørmål siden jeg ikke har tekken på dette selv, men ville bare gi deg en takk for den puffen jeg trengte å prøve videre. Ha en strålende dag :)

BitTorres sa for siden:

Med tanke på ditt spørsmål om fett, så kan jeg si at mettet fett er nok det beste du kan få i deg. Leveren din lager mettet fett av overskuddskarbo, og det hadde den nok neppe gjort om det var farlig.
Du trener umettet fett, omega 3 og omega 6, men basis bør være mettet fett. Omega 9 kan kroppen lage selv. Mettet fett kan IKKE FESTE SEG I BLODÅRENE OG LAGE INFARKT. Det er gammelt tøv, pjatt og fjas, og har ingen rot i virkeligheten.
Du har imidlertidig hatt en vektras som er formidabelt, og som må stoppes for enhver pris. Du har ikke godt av å gå ned så raskt, og du har garantert mistet en del muskler med den farten du har holdt, eller så har du hatt ekstremt med vann i kroppen. Den første uken mister mange opp mot 3 kilo, det er fordi mange har så mye karbo i kroppen, og 1 gram karbo holder igjen 3 gram vann. Så når karboene blir brukt opp de første dagene, forsvinner mye vann samtidig, men fettforbrenningen øker sakte men sikkert de neste 3 ukene. Så når du har gått ned over 10 kilo på to uker, så må du få bremset dette sånn at du ikke går ned mer enn 1 kilo i uken. Pass på å få i deg mye fett og nok protein. For deg vil ca 90 gram protein være nok (om du veier 90 kg altså) og fett...kanskje 200 gram om dagen, eventuelt litt mer. Prøv å ikke drikk så mye te, du kan få kramper om det er vanndrivende, da det vil skille ut mye B vitaminer. I såfall bør du ta en multivitamin/mineral pille, sånn for sikkerhets skyld, det skader ikke.
Diett.no er en side du bør bruke for å finne ut hvor mye fett og protein du spiser. Der bare legger du inn det du spiser, også spretter det opp både diagram og energiprosent og jeg vet ikke hva..Men bruk den, så finner du ut hvor i landet du ligger :)
Og du...gratulerer så mye med resultat så langt :D.

Debz sa for siden:

Det høres ut som du kan dette med prosenten av fett og protein og det er akkurat det jeg har lettet etter. Jeg veier 83 kg og har fått beskjed at jeg skal ha sånn ca 85 gr protein og jeg vet jeg skal ligge rundt 15 gr karbs men har ikke peiling på fett. Alle sier bare pøs på....har du noe mening om hvilken fett prosent jeg skal ligge på? Jeg bruker diett.no og når alle sa masse så økte jeg men kan fort ligge over 200%...har du noen råd til meg?? :o

tjeldberg sa for siden:

Heia!

Er på ferietur og lever lavkarbo (så stolt!) selv om ketolyse er det ikke.. å kan derfor ikke komme med så mye fakta i dag til mine meninger. Men kan komme med mitt inntrykk, så kan jeg jo komme med litt mer fakta og forskning etterhvert.

Vitaminer vet jeg lite om, men tar det ikke selv, uten å merke magelsymtomer. Men dersom du blandt annet får kramper i leggene på natta så kan det tyde på magnesium mangel, åki mineral det da. Vitaminer får du nok av tror jeg, så lenge du har nok grønnsaker i kostholdet ditt, De kommer ikke bare i frukt! Krom er for å styre søtbehovet, mange føler for det i overgangsperiode vil jeg tro.. klarte meg uten, men ikke lett med de første abstinensene. Men utfra hva jeg kan lese, så er ikke det ett problem for deg. Det du har fått til høres veldig bra ut, du skal ha all ære,:cool: Selv har jeg slitt litt i perioder, men blir sakte bedre. (med det å være så konsekvens flink over flere helger altså!)

Fett; olivenolje er fint,meierismør er bra. Margarin, helt unødvendig å bruke! Samt at med meiersmør så får du i deg litt D-vitamin, noe oss nordboere med lite sol (drittsommer i nord!!:mad:) har god bruk for. Transfett forbinner jeg med McDonalds og ville holdt meg unna, det finnes også i kaker og kjekser med lang holdbarhet.. jeg vil si hold deg unna. Finns regelverk på hvor mye det kan finnes av dette i matvarer i norge, forbudt i enkelte amrikanske stater, ikke at statens ernæringsråd nødvendigvis er noe å stole på, men i dette tilfelle vil jeg si meg enig.

Mettet fett, sammen enumettet og flerumettet, kommer det fra ren mat, tilnærmet ubehandlet så spiser jeg det med god samvittighet. Jeg er mett lenge før det røde kjøttet begynner å bli skadelig, slik vi i alle tider har levd på kjøtt. Jeg krever variasjon i kostholdet, så bruker like mye fisk og hvitt kjøtt som rødt i løpet av uka. Planteoljer (flerumettet ) ville jeg heller ikke brukt om det ikke var ren.. altså ubehandlet.

Men alt kommer jo av mengder, å du virker til å ha ett greit forhold til det. Alt kan være skadelig i for store mengder. Selv bekyrer jeg meg mest for mengden proteiner, får ofte litt mye av de syns jeg :o

Men som sagt, kan se litt hvor jeg har lest om fett.. for jeg vet der finnes artikler som støtter synet mitt, men vil ikke bruke hele ferien min på pc'n. :D Men andre har kanskje enda bedre og veldokumenterte meninger enn det jeg kommer med nå.

Keep up the good work!:cool:

Zecola sa for siden:

Her var det kjempemye bra info, mange takk!

Ang vektraset så tror jeg du har rett når det gjelder mengden vann i kroppen, jeg kan ikke merke noe muskeltap og jeg mistet helt klart mer vekt i begynnelsen enn jeg har gjort de siste dagene. Er viktig dette du sier med mengde fett og proteiner og dette er noe jeg ikke har veid/målt fordi jeg ikke helt visste hvilke mengder jeg siktet på. Ser helt klart en fordel med å sørge for at jeg får rette mengder! Kan prøve å kutte ned litt på Te og drikke litt mer fra springen, men kjøper en liten pakke med noe multivit når jeg går å handler i dag så kan jeg ta litt innimellom for sikkerhets skyld, skader det ikke så er det i bestefall bare litt ekstra ^^ Skal ta meg en tur innom på diett.no før jeg handler inn til neste uke :D

Debz, kjekkt at det gir ekstra motivasjon! Dette med smertene kan jeg ikke helt relatere til siden jeg ikke har lignende problemer, men synes å huske noen sa magnesium mangel kan forårsake noe lignende og at ikke alltid 1 pille var nok men at man kunne øke til 2.. jeg går ikke på piller så dette har jeg IKKE satt meg skikkelig inn i, vær forsiktig men å øke ting over anbefalt dose osv, høres ut som du har kontakt med doktor osv, håper du finner ut av dette for det er jo slett ikke slik helse som er målet!! Lav karbo/ketose er jo positivt men man skal ikke ende opp sykemeldt og i smerter!!
Lykke til! og husk at selv om resultatene mine kan knyttes opp mot hva jeg har satt opp at jeg spiser, så er vi alle forskjellige, som jeg ser av de andre inleggene her så tror jeg du kan ha samme fordel som meg av å ta en tur innom diett.no osv, spis gjerne de samme tingene som jeg har gjort hvis du har en god følelse ang dette, men pass på at mengdene er rett for deg! Ta også med i tankene at menn har et raskere stoffskifte og typisk lettere for å forandre vekt fortere, det tar litt lengre tid for kvinner.. tror jeg :)

Zecola sa for siden:

Takk for at du tar deg tid av ferien til å svare tjeldberg!

Fikk en del bra svar her som jeg var på jakt etter, egentlig mest bekreftelser på ting jeg har antatt men vært ganske usikker på! Dette med mengder hadde jeg litt problemer med helt i begynnelsen spesiellt og kanskje mest på bakgrunn av at jeg ca 1 mnd tidligere forandret en del på kostholdet mitt for å bli sundere (men da uten tanke på lavkarbo) og reduserte også mengden jeg spiste. Da føltes det plutselig litt rart ut at man først og fremst må begynne å tenke på at man får i seg mye nok mat (uten karbo).. når man tidligere har vært langt mer bekymret for at man får for mye! Its all in the head, eller hur? :)

Ha en fortsatt fin ferie, and keep up the good work! Ferie er tross alt ferie, så lenge man styrer unna verstingene så må man ha lov å kose seg litt ekstra ^^

Lisbeth sa for siden:

Sambo gikk ned fra 120 kg til 111 kg de første 14 dagene på ketolyse, de to neste ukene gikk han ned 4 kg, de to neste månedene gikk han ned 10 kg tilsammen, og nå som han nærmer seg mål går han ned ca 2 kg i måneden, så det regulerer seg som regel etterhvert.. Han har ikke mista mye muskelmasse tror jeg, men mye mage :p

BitTorres sa for siden:

Pøs på og pøs på...det er ikke så lett alltid. Men du bør ligge på mellom 70-80 %, det er der de fleste ligger. Husk på at det er snakk om energiprosent her, og at fett inneholder dobbelt så mye energi som protein og karbo. Registrer deg på diett no, der er det innmari enkelt å se hvor stor energiprosent du ligger på.
Generelt så er fett det viktigste å få i seg, dernest protein, og til slutt karbs, om du har lyst.

Coopteddy sa for siden:

WoW! Gratulerer masse, og lykke til videre! :-)

rakianne sa for siden:

Så bra at du har fått resultater så fort!

Syns det er litt vanskelig å vite om man får i seg nok fett og lite nok karbo, men når jeg ser hva du spiser, er det nesten det samme som meg. Så da øyner jeg ett håp!!

Stå på!
:)

Nerthus sa for siden:

70-80% av totalt kcaloriinntak - stemmer det? (må-ha-det-inn-med-teskje).
Fett og proteinmengden har jeg foreløpig ikke telt spesielt hos megselv - holder orden på karbo og kcalorier, og så lenge jeg har vektnedgang...
Må lese meg litt opp på fordelingen; og hva som evt kan skje om man har skjevfordeling... skriver på lista over things-to-do... :)

jvb sa for siden:

Bare til info så viser diett.no konsekvent for lave karbohydratverdier. Jeg tror de trekker av kostfiber fra karbohydrater, noe som allerede er trukket av i den norske matvaretabellen.

Så husk å se på "etiketten" som viser sum for dagen i diett.no og legg til kostfiber igjen hvis du vil ha ca riktig karbohydrat-tall.

(jeg har ikke finregnet på om det ER sånn, men diett.no oppfører seg riktig med den amerikanske matvarelisten...)

Debz sa for siden:

Har du en forslag om en annet program, evt norsk, som vi kan bruke i stedenfor diett.no?

tjeldberg sa for siden:

Når jeg legger inn får jeg ofte mer karbohydrater på diett.no enn på merkelappen. Men det har vel noe med varemerke vil jeg tro.

Legger også inn produkter jeg bruker mye, som jeg ikke har funnet på lista, og de endrer ikke verdier.

Men selfølgelig bare lurt å være ops på ulikheter mellom verdiene på ditt produkt og verdiene lagt inn på diett.no

BitTorres sa for siden:

Yes. Eksempel: Du vil ligge på 75 % fett, og spiser 2000 kcal om dagen. Da vil 1500 kcal komme fra fett, noe som tilsvarer ca 2 hekto smør, eller 160-170 gram rent fett. Protein er også viktig for nydannelsen av karbo, om du spiser lite av det. Men om du spiser ca 40 gram karbo om dagen, så skal det være nok. Dette er det riktignok krangel om, det finnes leger som påstår at kroppen trenger 100 gram om dagen (dr Eades blogg)
Kan det være så jæv....vanskelig å finne ut ? :)
Nerver i nyrer, hjerne, øyne og rød blodlegemer trenger glukose for å fungere, men det er relativt små mengder uansett.

Zecola sa for siden:

Må innrømme at å sørge for at jeg får nok fett er kanskje det jeg sliter mest med. Proteiner synes jeg det er ganske så lett å justere på spesiellt via egg og tunfisk f.eks. Og når jeg mener det er vanskelig så er det kanskje ikke akkurat det å måle det som er vanskelig, men å finne ut hva man skal "putte det i".. jeg er glad i de fleste fett produkter som orginal ost, smør, rømme osv, men det skal ikke så veldig store mengder til før kroppen min sier nei, dette er nok.. ellers takk liksom ^^ Håper jeg blir flinkere å holde oversikten på dette etterhvert. En annen ting er at jeg vil tippe kalori inntaket mitt er ganske høyt, uten at jeg egentlig har sett noe serlig på det så vet jeg jo at de fleste høy fett lav karb produkter har ganske høye mengder kalorier, eller tar jeg feil? (uten at det nødvendigvis har noe å si, det får jeg jo finne ut av etterhvert)

Ellers så hadde jeg rimelig bra energi overskudd lørdag og søndag og syklet en god time hver av dagene. Kjenner at jeg skal ha en time i dag også. Spiste litt ekstra protein siden jeg skulle trene, men er det teknisk sett nødvendig?
(MÅ HA SYKKELSHORTS, dæven det gjør vondt i stompen!)

Zecola sa for siden:

Ok folkens, et lite problem.. klokken er i skrivende stund 05:24.. gikk og la meg kl 01:30 i kveld/morges.. jeg er et kveldsmenneske så det er skjeldent noe problem.. men i dag (natt) har tydeligvis kroppen min gått i høygir.. jeg er ganske så varm i kroppen og å ligge under dynen i mer enn 10 min er ALT for varmt.. jeg finnes ikke trøtt heller. Er det noen andre som har problemer med dette?? Var ganske varmt tidligere i dag og var ute på tur en stund, så da jeg kom hjem rundt 17:00 så sov jg en time på puten.. mulig det har noe med saken å gjøre??

For 2 uker siden så hadde jeg samme problem over 3 netter (og det var etter at jeg hadde vært ca 3-4 dager på lavkarbo) men den gang var jeg også forkjølet og trodde det var feber og forkjølelse som gjorde at jeg ikke fikk sove, jeg knyttet det ikke opp mot lavkaboen i det heletatt.

Takk for svar/tips. Kanskje jeg må ha siste måltid tidligere på kvelden eller et eller annet slikt? Eller kanskje dette bare er kroppen som er i gang med forbrenning og vanskelig å gjøre noe med utover å kompensere men en ettermiddagslur når jeg kommer hjem fra jobb i dag? :)

Edit: Kl er halv 8 og jeg er sulten som en ULV! Kroppen må ha brukt opp mye i løpet av natten, jeg er aldri så sulten om morgenen!.. stor omelett i dag tenker jeg. Håper på litt tips om dette!

Nerthus sa for siden:

stumpen blir bra etter en 3-4 ganger - du trenger ikke sykkelshorts; (men det gjør litt vondt i starten ja...ugh..)

Brennhet kropp = fettforbrening ;) koker om natta selv jeg - og synes det er kjempegøy og veie seg før senga og etter dobesøk på morran ;)

obs - mål nå for sikkerhetsskyld at du ikke har feber så jeg mis-veileder deg ;)

BitTorres sa for siden:

95 % sikker på at du har spist way to much protein. En svenske ved navn Michel Blomgren er en lchf`r som tester ut det meste. I det siste har han gått på 5 gram protein pr kg kroppsvekt, (han trener hardt og mye) og har beskrevet seg selv som en duracell kanin (var våken halve natta og skrev blogg, og var veldig mye varmere i kroppen enn vanlig).
At du er sulten som en ulv bekrefter egentlig utsagnet, for det er det som skjer når kroppen får for mye protein i forhold til fett.
Det er også en myte at man trenger mye protein etter trening, eller før. Husk at maten du har spist bruker en halv dag på å bli tatt opp i systemet. Spiser du en stor frokost kl 9, har du fortsatt mye byggestener klokken 18, for eksempel. Om man absolutt skal ta protein tilskudd, bør man ta det slutt etter lunsj eller middag. Tar man det først blir man så inn i granskauen mett att :)

Nerthus sa for siden:

HAH! Det kan vel kanskje forklare problemer med å sove - og ikke minst den konstante sultfølelsen da jeg spiste generell lavkarbo - og spiste så mye mat jeg ville.... Interesting - takk BitTorres!! :)

Zecola sa for siden:

Takk for svar, tipper det er en kombinasjon av fettforbrenning, varmt her i bergen, høy luffuktighet og kanskje også for mye protein og/eller for lite fett.. drev å målte litt på en dag jeg hadde tidligere her hvor jeg hadde rotet litt med inntaket og lå på 120-30 g prot og bare 160g fett.. prøvd å fikse litt på det de siste dagene.. er fremdeles ganske rar i kroppen da.. har gått opp litt i vekt pga trening mest sannsynlig.. men i dag har jeg plutselig gått ned nesten 2 kilo igjenn.. tar litt tid å finne ut av hvordan alt dette funker^^

streber sa for siden:

Ville bare gratulere Zecola så mye med vektapet! (Selv om det som nevnt her ikke bør gå SÅ fort da:))!!!Lykke til videre!

Zecola sa for siden:

Mange takk.

Vekttapet har stabilisert seg ganske bra nå, har faktisk lagt på meg noen kilo denne uken, men dette grunnet trening. Så lenge det er muskler så kan jeg ikke klage :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.