Er helt ny med dette lavkarbolivet. Prøvde meg før sommeren, men uten synlige resultater på vekta. Blodsukkeret derimot reagerer positivt. Har diabetes 2, så dette er jo akkurat slik man bør spise med tanke på blodsukker.
Uansett, det jeg lurer på nå, etter to dager med lavkarbo på ordentlig er, hva skal jeg gjøre med dette himla suget etter noe. Skikkelig fysen hele tida, og finner ikke noe som demper det. Mulig det bare ligger mellom øra, at jeg ikke "får lov" å spise noe godt som feks is. Men hva kan jeg putte i munnen? Har tatt meg to kopper te med tilsammen fire sukketter i. Er det lav karbo? To babybel oster gikk også ned, men suget er ennå der! Hjelp...
Det sitter som regel litt mellom øra, men kroppen VIL ha raske karber. Den gjør allt den kan for å få deg til å spise søtt.
Det aller beste (personlig erfaring) er å kutte helt ut søtt (også såkalt "lovlig") en periode, for å overvinne suget.
Spis mat :ja: Ost, skinke osv, og drikk vann.
Hold ut :heia: Som regel er de 3-4 første dagene værst, så dabber det av :)
Jeg er også ny, men jeg mistet søt suget rimelig kjappt (første uken). Trikset for meg var vel kanskje at jeg først gikk en uke helt uten, og deretter fant ting jeg kunne spise som jeg digget. Det finnes jo masse på dette forumet som er snadder, man må vel i grunn bare lære seg hva som passer for seg selv. Utover det leste jeg tidligere her på forumet at Krom? var noe som kunne hjelpe på dette, eller kanskje det bare var på sult følelsen.
Lykke til! Kan forstå at motivasjons faktoren kanskje er litt liten dersom du ikke har gått ned, men fortsett å les, juster litt på kostholdet osv, eller bare hold ut dersom du mener du er på rett sti, så kommer sikkert vekttapet og motivasjonen sammen med vekttapet og da blir det også lettere og glemme søtsaker! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.