< Tilbake til oversikten

Brødhjelp?

Veteropaten sa for siden:

Hei dere proffe bakere!

HJELP

Nå har jeg bakt 2 forskjellige brød jeg har funnet oppskrift på her inne, Først Karin sitt (tror jeg det var, lenge siden jeg fant oppskriften) og nå Nabobrødet.
Jeg var ikke helt overbevist om smaken på nabobrødet, men det er sikkert soyasmaken jeg bare må bli vant til. Har tenkt å prøve med myseprotein en annen gang, må bare bruke opp en del av det andre først så det ikke blir stående.

Problemet er: De blir så innmari kompakte og harde. Det er ikke noe luft i dem i det hele tatt. Er det meningen?
Hjelper det om deigen får stå å heve? I såfall hvor lenge?

Eventuelt tar jeg imot tips om andre oppskrifter som faktisk hever litt/ikke er så kompakte med takk.

Vil så gjerne ha ett godt brød... :o

drizella sa for siden:

Jeg synes det som heter det perfekte ketolysebrødet er veldig godt. Det er enkeltå lage, og holder seg 2 uker i kjøleskap. Det er heller ikke noe soyaprotein i det. Ellers selger jo spis-deg-slank.no ferdige mixer som du kan lage sjøl. De selger også frosne brød, men det holder ikke så lenge, så spørs jo hvor mye brød du spiser. Jeg spiser ikke hver dag, så da blir det mer praktisk å lage det sjøl, og fryse ned i skiver:)

Veteropaten sa for siden:

Har du oppskrift på det brødet? Og blir det litt luftig?

Areola sa for siden:

Flyttet til Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Dinomor sa for siden:

Har prøvd flere typer brød men vender alltid tilbake til disse. Utrolig enkle å lage og smaker fantastisk godt :) Oppbevarer de i kjøleskap.

Grund till LCHF-bröd, 20 st (grunnoppskrift til LCHF-brød)
airamsmat.webblogg.se/category/recept-9.html

Du finner de litt nede på siden som du får opp.

Lagde selv 3 slike porsjoner som jeg hadde med deg til Tyrkia i sommer, oppbevarte de i kjøleskap og hadde brød i nesten 2 hele uker. Smakte like godt gjorde de også ;)

Lykke til!

Monen sa for siden:

Du finner oppskriften under bakevarer. Det er ganske kompakt brød, men jeg synes det er godt. Jeg ganger oppskriften med 3, men lager 2 brød av det så det ikke skal bli så lavt.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.