< Tilbake til oversikten

Går ikke ned...

ivrig sa for siden:

Kona raser ned og hos meg står det stille....

Lever generell lavkarbo.

En dag ser ca slik ut:

Frokost 2 skiver nannahbrød med en tykk skive brie og grønn paprika.
Lunch: Salat med agurk, bittelitt tomat, litt grønn paprika og ost (feta eller vanlig) og proteiner (kylling med skinn, bogskinke)
Middag: feks koteletter med blomkålmos og evt sopp og grønnsaker, grønsaksform med ost og pølse,
Kvelds: Lavkarbobrød med ost, middagsrester.

Spiser bittelitt sukkerfri sjokolade(sukkerfritt.no), lager egen yoghurt (tyrkisk yoghurt, sukrin og bringebær). Lager av og til lavkarbovafler med hjemmelaget bringebærsyltetøy, smør og sukrin. Er jeg fysen tar jeg litt ost med skinke, evt annet pålegg.

Er det for mye "erstatningsmat" i kostholdet? For mye ost?

Har holdt på i 3 uker nå. Og har omtrent stått stille. Har hatt 2 "sprekker". Familiebursdag og Ikea-tur. Men har hele tiden hatt utslag på stixen. - etter ikea-tur.
:(

VesleKAri sa for siden:

Jeg går ikke noe ned jeg heller, men fikk råd i går om å sjekke antall karbs
og fett i noen dager. Og så tror jeg at jeg drikker for lite vann. Drikker du nok vann?
Jeg kjører på med nytt mot i dag. Bare kjør på.

Kitt sa for siden:

Ikke akkurat mye fett der, du!:eek: Er du i ketose, må du få i deg nok fett for at kroppen skal ha energi til fettforbrenning.

Mange opplever brøderstatninger som partystoppere!

Pølse? Type lavkarbo?

Skal du ned mye? Drikker du nok? Trener du noe?

Pearl sa for siden:

Kostholdet ditt ser i utgangspunktet greit ut, men jeg lurer også på om du ligger litt høyt på karbohydrater. Både brødene, bringebærene og sjokoladen gir litt karbohydrater når de summeres.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.