cartman- sa for siden:
å være "tilbake" på ketolyse ett år etter sist gir mulighet for å gjøre rett det man gjorde litt dårlig forrige gang. f.eks. ble jeg møkklei bacon og egg og eggerøre og omelett til frokost. en kommer ikke bort fra at det sitter langt inn i folkesjela vår å spise brød, men jeg fryktet og hadde innstilt meg på at å bake lavkarbobrød var tungvint, masse spesialbutikker og så videre og så videre.
men - jeg hadde bestemt meg for å prøve dette, og svaret var motsatte: printet ut denne enkle oppskriften:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14627
- og fant alle ingrediensene på min nærmeste rema. gikk raskt å lage deigen (jeg droppet å legge linfrøene i bløtt), og stekte i vei. riktignok ble det rundstykker, fordi jeg har rotet bort brødforma. men da stekte det kortere, og jeg spiste rundstykkene i kveld mens de enda var varme. med smør, salami og majones, - og med smør og vellagret gulost.
herlig!
smaker omtrent som et grovt grovt brød. kan anbefale dette til alle - lunsj og frokost blir litt enklere, og man trenger ikke bacon og egg hver dag lenger...
eneste er at det føles litt ulovlig å spise brød :o) men hvis matematikerne mener det er få karber i det, er det vel bare å spise noen skiver om dagen med god samvittighet.
kanskje noen har gode tips og erfaringer til fett karbo-fritt pålegg? :)
forresten har jeg også planer om å prøve dette brødet, - men det blir når jeg har tid til det;
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639